|
Katsoin juuri toista kertaa elokuvan nimeltä Hannibal Rising, eli näin suomeksi Nuori Hannibal.
Täytyy sanoa että on ihan loistava leffa, kävin sen hiihtolomalla elokuvissa katsomassa ja olen siitä asti odottanut pääseväni näkemään sen uudelleen. Todella mielenkiintoinen ja kiehtova elokuva, voisin nimetä jopa lempparikseni. Erityisen paljon pidän nimenomaan Hannibal Lecterin roolihahmosta (voi kuinka yllättävää) ja sen esittäjästä, Gaspard Ullielista. Suorastaan rakastan sitä aksenttia, puhetyyliä, niitä repliikkejä ja kieroja ilmeitä. Muutkin näyttelijät ovat mielestäni onnistuneet rooleissaan hienosti. Mukavaa on sekin, että siinä yhdistyy kosto ja mielestäni varsin mielenkiintoinen aihe eli kannibalismi. Ihan pientä psykopaattista huumoria mahtuu myös mukaan. Yllättävää on minusta se, miten huonot arvostelut kyseinen elokuva on usealta taholta saanut. Ei siksi, että minä satun siitä niin kovasti pitämään, vaan ihan muuten. Voi tietysti johtua siitäkin, että se on tehty kirjan pohjalta, ja kirja on hyvin todennäköisesti vielä paljon parempi ja elokuva tietenkin jättää aika paljon tyhjäksi. En ole kuitenkaan itse sitä kirjaa lukenut, joten paha mennä sanomaan siitä mitään.
|