|
Katsoin kerran erään todella huonon Vartsinikkarin leffan nimeltä "Running man".
Siinä maailma oli katastrofin partaalla, ja jotta ihmiset eivät huomaisi sitä ja protestoisi, heille lähettiin joka ikinen ilta tuntikaupalla ohjelmaa, jonka kaikki katsoivat, ja pysyivät näin poissa kaduilta protestoimasta jne. Ohjelmassa oli temppurata, jonne suljettiin rangaistusvankeja, ja vankien piti yrittää säilyä hengissä. Yksi huonoimmista leffoista mitä olen ikinä katsonut.
Mutta kun BB astui kehiin, tuli merkillinen tunne, että hitto, olen nähnyt tämän aiemminkin. Paitsi että nyt meitä ei ole herättämässä steroideilla pumpattu actionsankari. Nyt me ihan vapaaehtoisesti mädätämme aivomme.
Kuten yltä saattaa ehkä havaita, minä en arvosta BBtä. Minusta se on silkkaa aivojen mädättämistä, sisäsiittoista sontaa, turhaa ruuduntuketta. Olemme kiinnostuneempia siitä, kuka telkkarissa piereskelee, kuin siitä, mihin helvettiin tämä pallo on menossa. Minusta se on epätervettä. Käytämme enemmän rahaa siihen, että pidämme jonkun hyvinvointyhteiskunnan pellen kameroiden edessä hölmöilemässä kuin siihen että lapsenlapsemme saisivat nauttia maapallosta. Istumme ruudun edessä kauemmin kuin keskimäärin näemme sukulaisiamme. BB"uutiset" saavat enemmän huomiota kuin monet ulkomaanuutiset. Esim. iltalehti.fi ja iltasanomat.fiissä on joinain päivinä enemmän BB"uutisia" kuin ulkomaanuutisia. Ja kun uutinen on "BB se-ja-se oli kännissä!!!". Että silleen. 2000 luvun Suomi voi olla ylpeä itsestään: osaamme tarkalleen sanoa, kuka henkilö tippuu televisio-ohjelmasta seuraavalla viikolla.
|