Sims2Suomikisat

citruuna
Sim
Rank: 2

UID 216
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 206
Reading Access 10
Registered 8-10-2007
Status Offline
Post at 18-10-2007 12:35  Profile | P.M. 
Harry Potterit

Kaikki seitsemän Potteria ovat aivan ihania!
J.K.Rowling on todella hyvä kirjoittamaan.
Jos et ole lukenut Pottereita, lue!
onko täällä ketään, joka olisi lukenut kaikki Potterit?

DDDDAAAANNNNCCCCEEEE
DDDAAANNNCCCEEE
DDAANNCCEE
DANCE
pilvilapsi
Newbie
Rank: 1

UID 203
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 38
Reading Access 10
Registered 3-10-2007
Status Offline
Post at 18-10-2007 16:59  Profile | P.M. 

QUOTE:
Originally posted by citruuna at 18/10/2007 11:35
onko täällä ketään, joka olisi lukenut kaikki Potterit?

Minä ainakin Potterit on kyllä tosi ihania kirjoja, mun lempparit on varmaan Feeniksin kilta ja Deathly Hallows.
Onatella
Sim

UID 202
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 53
Reading Access 10
Registered 3-10-2007
Location Helsinki
Status Offline
Post at 18-10-2007 17:15  Profile | P.M. 
Varoitus: teksti sisältää viittauksia viimeiseen Potter-kirjaan. Ei mitään huimia juonipaljastuksia, ainoastaan omia mielipiteitäni.

Minäkin olen lukenut kaikki. Seiska ei ollut aivan sitä, mitä olisin odottanut ja pidän muutenkin enemmän alkupään tuotannon kirjoista. Ihan hyvin sai Row solmittua kaikki juonenpätkät kiinni toisiinsa, mutta vähän tuli kirjan luettua sellainen "höh, tässäkö tämä nyt sitten oli?" -olo. Tarina meni vähän turhan tyypilliseksi fantasiakirjojen etsintäretkeksi ja viimeinen luku oli... ach. Kammottava. Kuin jostain huonosta ficistä. Älytöntä lässytystä. Ja Albus Severus... olin pillahtaa itkuun, enkä todellakaan liikutuksesta. Joo. Kirja oli ihan hyvä, mutta ei todellakaan loistava.

[ Last edited by  Onatella at 10-18-2007 18:49 ]

Ihanat vaaleat pilvet
liukuvat taivaalla
Hiljaa ja lumoavasti
laulaa ulappa
citruuna
Sim

UID 216
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 206
Reading Access 10
Registered 8-10-2007
Status Offline
Post at 18-10-2007 18:59  Profile | P.M. 
olen ihan samaa mieltä viimeisestä luvusta. Siinä olisi voinut kertoa muistakin, eli se olisi ollut pidempi, tai sitten sen olisi voinut jättää kokonaan pois. Minua inhottaa, kun melkein kaikkien lasten nimet viittasivat Harryn muistoihin.

DDDDAAAANNNNCCCCEEEE
DDDAAANNNCCCEEE
DDAANNCCEE
DANCE
Paula
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Location Jumalan selän takainen metsä .
Status Offline
Post at 23-10-2007 23:08  Profile | Blog | P.M. 
Multa puuttuu se ihan uusin, odottelen että äiti kävisi ostamassa sen suomenkielisenä kun en niitä muitakaan englanniksi ole lukenut. Minusta kuudes oli vähän jo ylipitkä ja jaaritteleva, sellainen, etten oikein pitänyt. Huumoria oli muistaakseni siinä niin vähän tai jotakin kuitenkin, että harmitti se kirja. Se on oikeastaan ainoa pottereistani joita en ole lukenut useampaan kertaan. Pitäisi varmaan lukea ,en muista enään mitään siitä kirjasta, sen tunnelman vain että harmitti.

Niistä muista olen kyllä pitänyt.

Milsa
Sim

UID 259
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 148
Reading Access 10
Registered 15-11-2007
Status Offline
Post at 6-12-2007 01:26  Profile | P.M. 
Vuonna 2000 äitini puhui uudesta kirjasta, joka oli kuulema suosittu. Tuhahtelin.
Pari viikkoa tästä äitini lainasin yhden niistä "uusista kirjoista" kirjastosta. Tuhahtelin.
Kukaan ei lukenut kirjaa. Se vain makasi eteisen pöydällä.
Kunnes eräänä äärimmäisen tylsänä lauantaina minulla ei ollut mitään lukemista. Hyvin hitaasti ja tuhahdellen kävelin eteiseen.
Hyvin hitaasti otin kirjan käteeni ja käänsin sen. Hyvin hitaasti luin takatakstin, ja tuhahdin. Koska talossa ei kuitenkaan ollut muuta lukemista, otin kirjan käteeni ja asetuin sohvalle.
Muistan vieläkin, kuinka avasin kirjan. Hyvin hitaasti.
"Ei ollut ensimmäinen kerta kun Likusteritie nelosen aamiaispöydässä rähjättiin". Ei luoja, onpa typerä kirja, ajattelin. Luin ensimmäisen sivun ja ajattelin että jo on surkea. Luin viisi sivua ja päivittelin, miten näin tylsiä kirjoja voi olla.
Luin kaksikymmentä sivua, ja olin koukussa.
Tuosta tylsästä, sateisesta ja pitkäveteisestä lauantaista asti olen ollut suuri Harry Pottereiden fani.
Kaikki kirjani ovat kuluneet koirankorville, niistä irtoilee sivuja ja parista on lähtenyt kannet. Olen lukenut kaikki kirjat satoja kertoja. Ne.Ovat.Upeita.

Odotan seiskaa itkunsekaisella ilolla; nyt saan tietää, miten kaikki päättyy, mutta kamalaa, se on viimeinen!

Välttelen tiukasti spoilaantumista, ja mikäli joku spoilaa minulle kirjaa, saa hän varautua erittäin väkivaltaiseen yhteydenottoon. En takaa, mitä teen, mutta ilman luunmurtumia siitä ei selviä.

Luen Pottereita edelleen viikottain
Tiina
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1682
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 2-1-2008 20:23  Profile | Blog | P.M. 
Milsa, tuo ensireaktio kuulostaa aika tutulta

Muistan kuinka itse olin niin tympääntynyt koko Potteriin ennen kuin aloin niitä lukemaan. Joka paikassa Potterin kuvia ja kaikenlaista Potter-sälää. Kaveri oli jo koukussa kirjoihin, mutta ei saanut tartutettua innostusta minuun. Ajattelin vaan että kaikkea hömppää sekin lukee...
Anoppi mulle viimein sai pukattua mukaan Sparin muovipussissa neljä ensimmäistä, eli kaikki siihen mennessä ilmestyneet kirjat. Tovin ne pysyttelivät siellä pussissa jossain kaapin pohjalla, kunnes jostain syystä viimein noukin sieltä Viisasten kiven ja rupesin lukemaan. Muutamat ensimmäiset sivut menivät vähän päätä puistellessa, että miksi ihmiset näitä lukee. Eikä todellakaan mennyt kuin ehkä tuo parisenkymmentä sivua, kun taikamaailma jo koukutti minut eikä sieltä ollut enää paluuta. Monta päivää ei mennyt, kun luin nuo neljä kirjaa läpi, sitten jo löysin itseni Book Avenuen sivuilta tilaamassa ne itsellekin kirjahyllyyn. Sittemmin tietenkin myös ne  jälkeenpäin ilmestyneet oli pakko hankkia omaksi.

Aika monta kertaa olen lukenut kaikki tähänastiset kirjat uusiksi, ja aina tuntuu, että niistä löytyy jotain uutta. Odotan sitä viimeistä hullun lailla, ennakkotilaus on jo tehty. Mutta tosiaankin surettaa, kun se nyt sitten on viimeinen. Mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan, ja parempi vaaan kun tarinoita ei vatvota liiallisuuksiin, muuten koko juttu menee pilalle. Ja ainahan nuo voi lukaista uusiksi
Paula
Super Moderator

UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Status Offline
Post at 2-1-2008 21:29  Profile | Blog | P.M. 
JK Rowling saattaa kirjoittaa vielä yhden Potter-kirjan

Kirjailija JK Rowling on vihjannut kirjoittavansa vielä yhden Harry Potter -kirjan. Rowling sanoo Time-lehden haastattelussa, että ei ryhdy kirjoittamaan mahdollista kahdeksatta Potter-kirjaa ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen.
JK Rowling on aiemmin vakuuttanut, että kesällä ilmestynyt seitsemäs Harry Potter -kirja on sarjan viimeinen. Time-lehden haastattelussa hän kuitenkin paljastaa, että hänellä on ollut heikkoja hetkiä, jolloin hän on lupautunut kirjoittamaan vielä yhden kirjan.

Mikäli Rowling päättää kirjoittaa kahdeksannen kirjan, sen päähenkilönä ei kirjailijan mukaan ole Harry Potter, sillä hänen tarinansa on jo kerrottu.

Lähteenä Ylen Uutiset ja heidän lähteenään BBC

Koralli
Sim

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto  
UID 178
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 191
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Korpikuusen kannon alla.
Status Offline
Post at 3-1-2008 15:49  Profile | Site | P.M. 
Itse en usko että mitään "kahdeksatta kirjaa" tulisi enää, sillä noita samantapaisia huhuja, joissa annetaan käsittää että kyseessä on kunnon kertomus, on pyörinyt netissä ties kuinka monta vuotta. JKR on vahvistanut, että yksi kirja saattaakin vielä tulla- mutta se olisi pitemminkin hakuteos Potterein mailmaan. Tiedä sitten tarkemmin minkälainen, mutta odotan kyllä innolla. ^_^

Minulla oli ihan samanlaiset ensireaktiot kuin ylemmillä, pikkuveljen ansiota että noita koskaan rupesin lukemaan. Äitee luki VK:ta joskus hälle iltasaduksi, ja minä sitten erehdyin kuuntelemaan puolella korvalla. Mitäs muutakaan tuosta seuraisi kuin nopea koukuttuminen.

Itse olen tuon viimeisenkin jo lukenut, totean vain että hieno kirja, vaikka muutamia puutteitakin löytyy. Pidin. Mielenkiintoista lukea tuo nyt suomeksi, hauskaa katsoa mitä kaikkea Kapari on tuonne keksinyt. Itselleni tulisi ainakin vaikeuksia aika monenkin sanaleikin kohdalla. Pelkkä kirjan nimen suomentaminen on aika varteenotettava saavutus, tuosta ei ihan heti arvaa mitä on tulossa. ^^

[ Last edited by  Koralli at 1-3-2008 14:52 ]

~The story behind the painting I drew is already told~
Ava©Melanie Delon
Paula
Super Moderator

UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Status Offline
Post at 1-3-2008 00:46  Profile | Blog | P.M. 
Tuli muuten mieleeni, että suomennos ilmestyy 7.3., eli tasan viikon kuluttua. Pääsen minäkin sitten lukemaan!

Aamulehdestä muistan tuon lukeneeni, pahoittelen jos muistan päivän väärin.

[ Last edited by  Paula at 2-29-2008 23:47 ]

All times are GMT+3, the time now is 9-1-2009 06:30

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP