Sims2Suomikisat

Tiina
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1682
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 1-3-2008 15:47  Profile | Blog | P.M. 
Kyllä se ilmestyy 7.3. En malta odottaa!
Olen tilannut kirjan Book Avenuelta ennakkoon ja kuukausia sitten, heti kun se mahdollisuus tuli sinne. Tekisi mieli ostaa myös se Kaparin oma kirja, Pollomuhku ja Posityyhtynen, sehän on julkaistu tällä viikolla. Käsitin, että Kapari vähän selventää siinä, mistä on keksinyt käännöksiä nimille ja kaikille asioille. Voisi olla mielenkiintoinen, ja kaipa tuo vähän niinkuin kuuluu Pottereiden viereen kirjahyllyyn...
Koralli
Sim
Rank: 2

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto  
UID 178
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 191
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Korpikuusen kannon alla.
Status Offline
Post at 1-3-2008 18:27  Profile | Site | P.M. 
Tuosta voi lukea arvostelua Kaparin kirjasta jos kiinnostaa. Itse harkitsen tuon lainaamista sitten joskus, omaksi en ihan heti lähde ostamaan.

Ai että, mukavaa päästä lukemaan tuota suomeksikin. Olen päättäväisesti pidättynyt lukemasta tuota uudestaan englanniksi, vaikka houkutus ottaa kirja käteen on ollut melko suuri aina silloin tällöin. En oikein jaksa odottaa, kun tykkään muutamista kohdista tuolla niin tavattoman paljon.

~The story behind the painting I drew is already told~
Ava©Melanie Delon
Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1682
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 1-3-2008 21:27  Profile | Blog | P.M. 
Kiitos Koralli linkistä, tuohan on saanut oikein mukavat arvostelut. Nyt haluan sen vain entistä enemmän!
Tiina
Administrator

UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1682
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 25-3-2008 15:11  Profile | Blog | P.M. 
Ostin viikonloppuna tuon Kaparin kirjan ja lukaisin, oli kyllä tosi mielenkiintoinen, suosittelen Potterien ystäville!

Mitäs muuten piditte Kuoleman varjeluksista?

Minusta se oli sarjan paras, todella vaiherikas kirja. Ja kyllä siinä ihan loppuun saakka pysyi jännityksessä, että miten Harryn oikein lopulta käy.

Niin ja hei, jos kerrotte jotain juonipaljastuksia, mikä voi spoilata toisen lukuelämyksen, kirjoittakaa ennen tekstiänne isolla ja selkeästi esim. SPOILAA!
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 744
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 27-3-2008 12:19  Profile | Blog | P.M. 
Itse sain eilen päätökseen Kuoleman Varjelukset. Olihan tuo kirja lojunut pöydälläni ilmestymisestä lähtien(tai ainakin melkein), mutta olin päättänyt lukea keskeneräiset kirjat ennen tuon aloittamista.

Luin koko kirjan muutamassa päivässä, sillä en malttanut laskea sitä käsistäni.
Tykkäsin kovasti, vaikka tietenkin kirjan loppuminen tuntui haikealta, kun tiesi ettei uusia Potter-kirjoja enää tule.
Jollain tavalla sain vastauksen kaikkiin toiveisiini, joita on ollut ihan ensimmäisestä Potterista lähtien. Kirjan loppu oli ihana ja juuri sellainen, kuin sen halusinkin olevan

Elä unelmaasi

Koralli
Sim

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto  
UID 178
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 191
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Korpikuusen kannon alla.
Status Offline
Post at 27-3-2008 17:28  Profile | Site | P.M. 
Täytyy kyllä sanoa että oli Kapari jälleen ihan mallikkaasti kääntänyt pääosin. Mukana oli kyllä sellaisiakin juttuja, jotka olisi pitänyt omasta mielestäni kääntää toisin, ja pari nimeä jotka olivat paremman kuuloisia (ja merkityksettömiä) englanniksi. Kokonaisuutena tasokas, enkä luultavasti huomaisi mitään parannuksia jos ei tuota olisi englanniksi lukenut.

[Spoiler Alert] Mainittakoon nyt että minua ärsytti käännöksessä varsinkin kohta kirja lopussa, kun Voldu "tappaa" Harryn. Lukuhan loppuu sanoihin "...ja kaikki katosi". Se ei ole tarpeeksi loppullisen kuuloista! Englannissa tuo loppuu "... and everything was gone". Siinä jäi oikeasti sydämenlyönti välistä, ihailen Rowia. Tuo olisi ollut paljon parempi vaikkapa sanoilla "ja kaikki oli mennyttä" tms. Mutta se tuosta. Nimistä ärsytti lähinnä Ksenofilius, se kuuluu kirjoittaa X:ällä. : P Lisätään listaan nyt vielä tuo loitsu; "ruhjoo". Siis mitä? Naurettavaa, repesin aika pahasti tuolle. *tilitän*
Loppu oli minusta kiva, ainakin tuo miten Harry sitten loppujen lopuksi kukisti Voldemortin. Olisi ollut hirveää huomata Harryn penkovan jostain sellaiset oikeasti mahtavat taikavoimat. Näin se oli paljon parempi, antaa Voldun kaatua omaan ylpeyteensä. Epilogi nyt oli... hieman siirappianen, mutta tykkäsin kyllä. Olisin vain halunnut tietää lisää ihmiskohtaloista, Dracosta ja Georgesta ja Nevillestä ja Teddystä ja Lunasta jajaja... Vähän vastauksia sai kyllä Rowin chat-tilaisuuden tuottamista kysymyksistä ja vastauksista, kannattaa kurkata jos ei vielä ole huomannut. *link* Tylypahkan taisto oli ihanaa luettavaa, voi että miten tykkään noista opettajista. McGarmiwa on kyllä loistava hahmo. Kalkaroksen loppu oli yllättävä, tykkäsin miten Row uskotteli heti kirjan alussa kalkaroksen olevan täydellisesti Voldun joukoissa. [/Spoiler Alert]

[ Last edited by  Koralli at 3-27-2008 16:29 ]

~The story behind the painting I drew is already told~
Ava©Melanie Delon
Sirpale
Sim

UID 324
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 61
Reading Access 10
Registered 19-5-2008
Status Offline
Post at 24-5-2008 20:22  Profile | P.M. 
Minä olen lukenut kaikki potterit ja nyt kesällä olisi tarkoitus lukea kaikki uudestaan läpi virkistääkseni muistiani. Harmi, ettei enää tule ilmestymään kirjoja, potterit ovat niin mukavaa luettavaa. Voisihan sitä koittaa lukea koko kirjasarja läpi alkuperäiskielellä. Viimeisintä kirjaa luinkin puoleen väliin, mutta siihen se jäikin ja odotin suomalaisen painoksen ilmestymistä. Ei minulla pahemmin ollut tulkintaongelmia, mutten osannut vain keskittyä siihen.

All times are GMT+3, the time now is 9-1-2009 06:19

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP