|
Näin miehenä voisin ottaa osaa keskusteluun.
Heti aluksi voisin sanoa, että minua joskus ärsyttää tämä miesten sikamaisuuden, laiskuuden, kettumaisuuden yms. yleistäminen. Kaikki miehet eivät todellakaan ole mitään sovinistisikoja tai renttuja. Jos olette yhden tai pari ikävää tapausta tavanneet, niin se ei todellakaan sitä tarkoita, että kaikki miehet ovat sellaisia.
Paljon riippuu siitäkin, että missä olette miehen tavanneet. Jos olette tavanneet jonkun ihan mukavan miehen baarissa ja hän viettää aikaa kanssasi baarissa, niin hyvin suurella todennäköisyydellä ko. henkilö haluaa sinulta vain seksiä. Mikäli tapaat jonkin mukavan miehen esim. kahvilassa, vaatekaupassa, koulussa tms. niin hänellä tuskin on ensimmäisenä mielessä seksi.
Miehenä kuitenkin tiedän, että millaisia me olemme. Seksi on turhankin usein mielessä, emmekä me ole yhtä tunteellisia mitä naiset. Olemme paljon kylmäsieluisempia, emmekä välttämättä välitä mitä toiset itsestään ajattelevat. Itsellänikin on pari kaveria, jotka eivät näe naista muuna kuin seksiobjektina. Ko. henkilöiden kanssa en ikinä lähde mihinkään baariin, koska tiedossa on vain teinityttöjen perässä juokseminen. Ennemmin lähden fiksujen kavereiden kanssa istumaan iltaa ja juttelemaan mukavia. Usein olen naistenkin kanssa käynyt sillä kuuluisalla yhdellä.
Mutta ei vika välttämättä ole aina miehessä, sillä kyllä te naisetkin osaatte, nimimerkillä kokemusta on. Siltikään en ole alkanut vihaamaan naisia, vaan olen ottanut asiasta opikseni. Virhestä oppii, jos niistä ottaa opikseen. Seuraavilla kerroilla osaan suhtautua ja lähestyä naista oikealla tavalla. Tiedän millaisten kanssa kannattaa pitää yhteyttä ja millaisten kanssa kannattaa pysyä vain ystävinä. Itsellänikin on paljon naispuolisia kavereita, ja oikeastaan tulenkin niiden kanssa paremmin toimeen mitä monen miespuolisen kaverini.
Kyllä meitä rehtejä ja ahkeriakin miehiä vielä löytyy. Vertauksena voisin sanoa, että itselläni on kaksi siskoa ja taatusti olen siistimpi ja ahkerampi ihminen kuin he yhteensä (Ei pahalla systerit :D). Se on paljon kasvatuksesta, kaveriporukasta ja henkilön omasta asenteestakin kiinni. Itse avaan aina naiselle oven, olen heille kohteliaita ja mielelläni autan heitä. Koulussa monesti tytöt haluaa olla minun kanssa samassa ryhmässä, koska tietävät, että minulla ne työt tulee myöskin tehtyä, enkä lähde sellaisella asenteella liikkeelle "Joo antaa tyttöjen olla kirjureina ja minä neuvon tästä taustalta".
Seuraavan kerran kun näette vaateostoksilla jonkin mukavan miehen, niin menkää vain rohkeasti juttelemaan ja pyytäkää vaikka kahville. Jos suhde alkaa etenemään oikeilla raiteilla, niin hyvä niin. Mikäli mies heti innostuu vonkaamaan, niin ei teidän tarvitse muuta kuin sanoa "Ei kiitos", niin yksinkertaista se on. Älkää alkako vihaamaan tai pelkäämään miehiä muutaman kusipään takia. Maailma on täynnä miehiä, joku meistä voi olla se oikea, jota olette odottaneet.
Lopuksi voisin lisätä, että tämän viestin ei ole tarkoitus loukata ketään. En tiedä millaisia suhteita teillä on ollut ja miten ne ovat päättyneet, jos ovat päättyneet. Näin miehenä vain halusin antaa ottaa osaa keskusteluun ja ilmaista oman kantani.
[ Last edited by Janezky at 2-23-2008 15:53 ]
|