Sims2Suomikisat

Surella
Newbie
Rank: 1

UID 314
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 36
Reading Access 10
Registered 3-5-2008
Status Offline
Post at 27-7-2008 22:38  Profile | P.M. 
Jokin kisa jossa kisattaisi lapsilla olisi kiva
Paula
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Location Jumalan selän takainen metsä .
Status Offline
Post at 27-7-2008 23:05  Profile | Blog | P.M. 

QUOTE:
Originally posted by Surella at 27-7-2008 21:38
Jokin kisa jossa kisattaisi lapsilla olisi kiva

Olen muuten miettinyt ihan samaa. (:

Laura
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1997
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Online
Post at 2-9-2008 21:49  Profile | Blog | P.M. 
Jos jollakulla vain on mielessä joku mahdollinen kisa, niin pyytäkää kisalupaa. Ja jos ei ihan ole kaikki selvillä, voi kysyä apua. Voi katsoa Päättyneistä kisoista ketkä on kisoja pitäny ja kysyä neuvoa, varmasti jokainen auttaa. Ja ainakin meiltä admineilta voi kysyä. Olis tosi kiva saada uusia kisoja, meillä alkaa olla kisat vähissä

Ja tosiaan, lapsille olisi kiva saada kisa. Cherry taisi jossain vaiheessa sellaisen pitääkin

Mutta pidemmittä puheitta. Nyt pyytämään kisalupia! Ja minut tietäen, tämä ei ollut pyyntö vaan käsky

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
Annikainen
Newbie
Rank: 1

UID 389
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 29
Reading Access 10
Registered 9-9-2008
Location Helsinki
Status Offline
Post at 9-9-2008 19:08  Profile | Site | P.M. 
Mähän pidin simpsakoissa tuon Amazing Racen Palikka1:n kanssa. Aika kauan kyllä mietittiinkin, että miten ihmeessä säilytetään kisan luonne tuhoamatta silti kisailijoiden vapaa-aikaa. Ratkaisimme asian niin, että meillä oli kaksi eri dedistä: yksi, jota ENNEN ei saanut laittaa kuvia, ja toinen sitten virallinen viimeinen deadline. Idea oli, että kilpailijat yrittävät postata kuvansa mahdollisimman lähelle tasan kello kymmentä dedisiltana, mutta hötkyilystä tuli miinusta. Eli parhaat lisäpisteet sai postaamalla tasan 22.00, ja pisteet saivat kaikki jotka siihen osuivat. kolme seuraavaa sai vähän vähemmän bonusta, ja laskurina oli foorumin oma kello. Aikaa vastausten tekemiselle oli silti aina vähintään viikko, jossa ainakin yksi viikonloppu.

Toinen kisan ominaisuus oli se, että joka kierroksella oli kaksi mahdollista kohdetta, toinen 'helpompi' eli sellainen, mikä vaati vähemmän selvittämistä ja lavastamista (eli potentiaalisesti lisäsi mahdollisuutta nopeaan postaukseen), toinen taas 'vaikeampi' josta sai sitten lisäpisteitä. Loppupisteet laskettiin hypermonimutkaisesti yhteen niin, että saimme keskiarvon sekä äänestyksen tuloksesta (äänestetäänkö täällä koskaan?) että tuomaripisteistä.

Kierroskohteita ei muuten koskaan sanottu suoraan, vaan ne piti päätellä enemmän tai vähemmän ympäripyöreistä vihjeistä sekä juontajien taustasta ja ilmiasusta kullakin kierroksella. Painotus pisteissä oli kuvien lisäksi asiantuntevalla tekstillä ja sillä, että kohteeseen oli paneuduttu myös tietotasolla. Sanon kyllä kuitenkin suoraan, että AR oli ihan hemmetin työläs järjestettävä, joten ihan heti emme kyllä ole sitä uudestaan aloittamassa Jos jotakuta kuitenkin alkaa innostaa, voin kertoa säännöistä ja systeemeistä lisää vaikka yksärilläkin.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
TomppaJr
Sim
Rank: 2

UID 391
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 97
Reading Access 10
Registered 14-9-2008
Location Porvoo
Status Offline
Post at 15-9-2008 08:03  Profile | P.M. 
Mä-Tahdon-Siminluontikisan! Ei millään julkkiksilla vaan että pitää luoda esim. lääkäri, kirjastotäti, seikkailija-arkeologi jne. Tämä olisi mulle ehdoton! Joku järjestää, eiksnii?

Garfield rock!
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 743
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 16-9-2008 17:19  Profile | Blog | P.M. 

QUOTE:
Originally posted by TomppaJr at 15-9-2008 08:03
Mä-Tahdon-Siminluontikisan! Ei millään julkkiksilla vaan että pitää luoda esim. lääkäri, kirjastotäti, seikkailija-arkeologi jne. Tämä olisi mulle ehdoton! Joku järjestää, eiksnii? :hun ...

Voisithan itsekin pitää tälläisen kisan
Tarvisi ehkä hieman lisäosviittaa siitä miten kierrokset toteutetaan, mistä saa pisteitä yms.

Elä unelmaasi

TomppaJr
Sim

UID 391
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 97
Reading Access 10
Registered 14-9-2008
Location Porvoo
Status Offline
Post at 17-9-2008 09:01  Profile | P.M. 

QUOTE:
Originally posted by Elisabeth at 16-9-2008 17:19

Voisithan itsekin pitää tälläisen kisan
Tarvisi ehkä hieman lisäosviittaa siitä miten kierrokset toteutetaan, mistä saa pisteitä yms.

Mutku mä haluun ittekkin osallistuu siihen :'D

No voisin nyt (mahdolliselle) kisanjärjestäjälle kertoo vähän lisää:
Eli pisteitä tuomarit antaa simin ulkonäöstä, näkevätkö he itse edessään arkeologin tai siivoojan.
Myös tekstistä kerrotaan eli se menee niin että se esim. Siivoojatäti kertoo itsestään eli ei näin: "Tässä on Eveliina Esimerkki ja hän on siivooja..." vaan "Hei, minä olen Eveliina Esimerkki ja olen siivooja...." eli niin että itse luotu henkilö kertoo itsestään ja tuomarit katsovat kertooko henkilö hyvin itsestään.
Myös lavastuksesta voisi antaa pisteitä, eihän se tunnu aidolta jos siivooja kököttää metsässä, eihän? Eli pitäisi lavastaa joku paikka, esim. koulu

Ymmärsittekö nyt idiksen, ja tomppeli tahtoo koko sydämellä osallistua tähän!

Garfield rock!
nosferatu
Sim

UID 384
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 57
Reading Access 10
Registered 18-8-2008
Status Offline
Post at 28-9-2008 18:33  Profile | P.M. 
Tämä saattaa olla ihan typerä idea, mutta jos joku haluaisi pitää sellaisen Miss Medieval tai sen tyyppisen keskiaikaisen kilpailun...   Se olisi kiva...

Kuka lohduttaisi Nyytiä?
Janelail
Sim

UID 211
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 188
Reading Access 10
Registered 6-10-2007
Status Offline
Post at 3-10-2008 20:27  Profile | P.M. 
No mä haluaisin tietty miss fantasia kisan ja miss alien kisan ....!!!
nosferatu
Sim

UID 384
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 57
Reading Access 10
Registered 18-8-2008
Status Offline
Post at 4-10-2008 11:42  Profile | P.M. 
Juu minustakin tuo fantasiakisa olisi kiva, saisin ainakin hyvän syyn ladata fantasiakamaa peliini Nimittäin en mielelläni lataa sellaisia juttuja joita en tarvitse, kun tietokone täyttyy muuten turhan nopeasti...

Kuka lohduttaisi Nyytiä?

All times are GMT+3, the time now is 1-12-2008 21:56

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP