Lee Mi Sun,
Etelä-Korea
Kun ilta rupeaa hämärtymään ja tavallisten työläisten työpäivä on viimein päättymäisillään, minun työpäiväni vasta alkaa. Toimin tällä hetkellä opintojeni ohella siivoojana paikallisessa rakennuskompleksissa, joka tarjoaa tomitiloja monille eri firmoille. Minun vastuualueeseeni kuuluu keskikerroksissa sijaitsevan konsultointifirman ja urakointiyhtiön toimitilat. Töissä ollessani joudun sitomaan hiukseni kiinni ja ajoittain pitämään myös hiusverkkoa käyttämieni siivouskemikaalien vuoksi. Meikkiä ei työpaikallani sallita.
Joka ilta imuroin ja luuttuan toimitilojen lattiat, pyyhin pöydät ja tyhjennän roskakorit isoihin jätesäkkeihin. Työtäni haittaavat usein ylitöihin jääneet työntekijät, joita ei siivoukseni saisi häiritä - minun työssäni ei saa näkyä, eikä kuulua. Alkuun työ oli erittäin raskasta ja uuvuttavaa, mutta nykyään porhallan toimistojen läpi jo rutiinilla. Pidän työssäni sen hiljaisesta tärkeydestä; on tyydyttävää ajatella kuinka tunkkaisista tiloista illalla kotiin lähteneet kiireiset työläiset pääsevät joka aamu nauttimaan vastapuhdistetuista ja -tuuletetuista työtiloistaan.
Koska olen työssäkäyvä opiskelija, joudun käyttämään osan vapaa-ajastani opintojeni parissa. Tällöin lähden usein tenttikirjoineni kävelylle joko kaupungin liepeillä sijaitseville rannoille tai kaupungin vehreisiin puistoihin. Mukaani otan evästä ja rauhallisella musiikilla täytetyn musiikkisoittimeni, ja niin saatankin viettää useita tunteja uppoutuen kirjoihini, samalla nauttien kauniista luonnosta ja hyvästä musiikista.
Olen jo syntyjäni erittäin taiteellinen persoona, joten kaikki töiltä ja opinnoilta liikenevä vapaa-aikani kuluu lukien ja kirjoittaen proosaa, tai piirtäen ja maalaillen milloin mitäkin. Kiinnostukseni ulottuvat myös sisustuksen pariin ja olenkin suunnitellut ja sisustanut kaikki pienen asuntomme huoneet itse. Toisinaan syvennyn harrastuksiini niin innokkaasti, että poikaystäväni pitää melkein ravistella minua saadakseen huomioni. Vilkas seuraelämä ei ole koskaan ollut juttuni, vaan viihdyn paremmin itsekseni kuin kymmenien ihmisten ympäröimänä.