Sims2Suomikisat

Subject: Proxyn käytöstä apua jos foorumi tökkii pahasti
  This thread has been un-highlighted by Tiinaat 26-5-2008 08:35. 
Tiina
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1678
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 1-4-2008 19:45  Profile | Blog | P.M. 
Proxyn käytöstä apua jos foorumi tökkii pahasti

Monilla on ollut viime aikoina foorumi ihan tautisen hidas. Viimein keksin siihen jonkinlaista apua, olen pää punaisena googlannut neuvoja ja löytyi jotain viimein. Eli kannattaa laittaa välityspalvelimet eli proxyt käyttöön selaimessa.

Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että selain ei lataa sivuja aina esim. rapakon toiselta puolen, vaan ne ovat saattaneet jäädä välityspalvelimen muistiin ja latautuvatkin sieltä, eli huomattavasti nopeampaa! IP-osoitteenne ei proxyn päälläollessa "vie kotiovellenne", vaan määräytyy tuon proxyn mukaan, miten milloinkin.

Minun kohdalla ainakin vaikutti todella paljon, takkuaa edelleen, mutta ainakin jo kertaalleen avatut sivut aukeavat huomattaavsti nopeammin uudelleen!

Soneran liittymissä:
Välityspalvelin: proxy.dial.inet.fi
Portti: 800

Elisan liittymissä:
Välityspalvelin: www-cache.kolumbus.fi
Portti: 8080

Googlettamalla löytyy helposti muitakin, jos jollain on muun operaattorin nettiliittymä.

-------

OHJEET:

Laitan nyt ohjeen Firefoxiin, mitä itse käytän, en ole perehtynyt Explorerin asetuksiin, ja muita selaimia en tunne juuri nimeksikään.

Eli Firefox auki ja valikkoon Työkalut >> Asetukset. Ikkunasta valitset kohdan Lisäasetukset" >> Verkko >> siitä nappula Asetukset.

Napsauta pallukka kohtaan "Aseta välityspalvelinasetukset käsin". Kirjoitat kohtaan HTTP-välityspalvelin tuon operaattorinne välityspalvelimen, ja viereiseen kenttään portin numeron. Ok ja valmista on. Kannattaa testata päivittämällä sivu.

Proxyn saa halutesaan helposti pois päältä, kun muuttaa sen pallukan takaisin kohtaan Suora yhteys.

-------

Toivottavasti auttaa muitakin edes vähän, kannattaa tosiaankin kokeilla!

Edit:

Nyt vaan huomasin, että taitaa ilmaantua jonkinlainen viive tuossa proxyn mukana, ei näytä nimittäin minua viimeksi postanneena esim. Yleisessä keskustelussa...

Onko teillä muuten minkä palveluntarjoajan netti käytössä? Tuli vain mieleen, että johtuuko tämä koko foorumin jumitusongelma Sonerasta? Töissä kun meillä on Elisan netti ja siellä toimii hyvin.
Nakanaka
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 158
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 850
Reading Access 150
Registered 26-9-2007
Status Offline
Post at 1-4-2008 21:54  Profile | Blog | P.M. 
Hmm..voiskohan tuo tosiaan olla palveluntarjoajasta kiinni. Kun ei mulla ole ollut juurikaan ongelmia (paitsi sen jälkeen kun oltiin tovi pääsemättä paikalle ollenkaan, hidasteli hiukan muttei sen enempiä) ja on paikallisen puhelinyhtymän nettiliittymä.

I love deadlines. I especially love the whooshing sound they make as they fly by.
~Douglas Adams, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Prue (Cvet z Juga)
Townie
Rank: 3Rank: 3

UID 303
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 540
Reading Access 10
Registered 12-3-2008
Location Tuppukylä
Status Offline
Post at 2-4-2008 12:47  Profile | Site | P.M. 
Meillä on täällä Soneran netti......
Ja arvaas vaan.... Kyllä jumittaa....

Nimimerkki ei kerro sukupuolta...
Koralli
Sim
Rank: 2

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto  
UID 178
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 191
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Korpikuusen kannon alla.
Status Offline
Post at 2-4-2008 14:34  Profile | Site | P.M. 
Täällä on elisa ja jumittaa reilusti, eli eipä taida olla siitä kiinni.

~The story behind the painting I drew is already told~
Ava©Melanie Delon
Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1678
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 2-4-2008 14:40  Profile | Blog | P.M. 
No se siitä sitten, ei saanut Sonerasta syntipukkia!
Laura
Administrator
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1997
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Offline
Post at 4-4-2008 18:05  Profile | Blog | P.M. 
Foorumi rupesi toimimaan "melkein" kuin unelma kun laitoin tuon Tiinan ohjeen mukaan Eli sen täytyi auttaa. Hidashan tämä on, mutta se johtuu sitten taas jo omasta koneestani ja nettiliittymästä. Mutta kiva on sentään päästä lukemaan topiceja ja kenties vastaamaan niihin

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
Prue (Cvet z Juga)
Townie
Rank: 3Rank: 3

UID 303
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 540
Reading Access 10
Registered 12-3-2008
Location Tuppukylä
Status Offline
Post at 4-4-2008 20:30  Profile | Site | P.M. 
Kyllä muuten voin sanoa, että varmasti tuo foorumin reistailu johtuu liittymästä.....
Ainakin itse olen siis sitä mieltä... Nyt en ole kotona ja foorumi toimii kuin unelma suorastaan..

Kun taas kotona ei toimi oikein mitenkään.

Nimimerkki ei kerro sukupuolta...
Paula
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Location Jumalan selän takainen metsä .
Status Offline
Post at 5-4-2008 10:17  Profile | Blog | P.M. 
Minulla toimii nyt normaalisti, enkä kyllä tehnyt mitään. Se oli varmaan vaan joku väliaikainen.

Tiina
Administrator

UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1678
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 5-4-2008 10:51  Profile | Blog | P.M. 
Mulla toimii kans nyt aivan yhtä hyvin kuin ennenkin!   Eilen otin tuon proxyn pois päältä ihan kokeilumielessä, ja eipä sitä enää tarvinut. Kun nyt pysyisi nopeana!

All times are GMT+3, the time now is 1-12-2008 20:13

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP