Monilla on ollut viime aikoina foorumi ihan tautisen hidas. Viimein keksin siihen jonkinlaista apua, olen pää punaisena googlannut neuvoja ja löytyi jotain viimein. Eli kannattaa laittaa välityspalvelimet eli proxyt käyttöön selaimessa.
Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että selain ei lataa sivuja aina esim. rapakon toiselta puolen, vaan ne ovat saattaneet jäädä välityspalvelimen muistiin ja latautuvatkin sieltä, eli huomattavasti nopeampaa!

IP-osoitteenne ei proxyn päälläollessa "vie kotiovellenne", vaan määräytyy tuon proxyn mukaan, miten milloinkin.
Minun kohdalla ainakin vaikutti todella paljon, takkuaa edelleen, mutta ainakin jo kertaalleen avatut sivut aukeavat huomattaavsti nopeammin uudelleen!
Soneran liittymissä:
Välityspalvelin: proxy.dial.inet.fi
Portti: 800
Elisan liittymissä:
Välityspalvelin: www-cache.kolumbus.fi
Portti: 8080
Googlettamalla löytyy helposti muitakin, jos jollain on muun operaattorin nettiliittymä.
-------
OHJEET:
Laitan nyt ohjeen Firefoxiin, mitä itse käytän, en ole perehtynyt Explorerin asetuksiin, ja muita selaimia en tunne juuri nimeksikään.
Eli Firefox auki ja valikkoon Työkalut >> Asetukset. Ikkunasta valitset kohdan Lisäasetukset" >> Verkko >> siitä nappula Asetukset.
Napsauta pallukka kohtaan "Aseta välityspalvelinasetukset käsin". Kirjoitat kohtaan HTTP-välityspalvelin tuon operaattorinne välityspalvelimen, ja viereiseen kenttään portin numeron. Ok ja valmista on. Kannattaa testata päivittämällä sivu.
Proxyn saa halutesaan helposti pois päältä, kun muuttaa sen pallukan takaisin kohtaan Suora yhteys.
-------
Toivottavasti auttaa muitakin edes vähän, kannattaa tosiaankin kokeilla!
Edit:
Nyt vaan huomasin, että taitaa ilmaantua jonkinlainen viive tuossa proxyn mukana, ei näytä nimittäin minua viimeksi postanneena esim. Yleisessä keskustelussa...
Onko teillä muuten minkä palveluntarjoajan netti käytössä? Tuli vain mieleen, että johtuuko tämä koko foorumin jumitusongelma Sonerasta? Töissä kun meillä on Elisan netti ja siellä toimii hyvin.