Sims2Suomikisat

Tiina
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1679
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 29-5-2008 11:36  Profile | Blog | P.M. 
Unelmakämppä 4 *VOITTAJA SELVILLÄ!*

Tervetuloa Unelmakämpän neljännelle kaudelle!

Kyseessä on siis sisustuskilpailu, jonka kierroksilla saatte tehtäväksenne sisustella eri huoneita.
Sisustettava talo on kaikille sama. Talo ladataan The Sims Resourcesta, ja talo on sellainen, joka ei vaadi mitäään lisäosia.
Talo on tämän näköinen, nimeltään The Glenwood:

Crediitit talosta: victoriamayorofthetown / TSR
Lataa talo tästä (yhdeksäs  talo kyseisellä sivulla)

SÄÄNNÖT:
Osallistujia saa laittaa max. kaksi / jäsen!

Taloa saa remontoida mieleisekseen ennen sisustamista:
• Talosta saatte halutessanne purkaa kaikki sisäväliseinät ja muotoilla huoneet niinkuin haluatte. Toki ne saavat jäädä noinkin.
Joka tapauksessa, katsokaa että talosta löytyvät kuitenkin ne huoneet, jotka kierroksilla ovat tarpeellisia (ks. kohta kierrokset)
• Ikkunat ja ovet saa vaihtaa erilaisiin, ja paikkoja ja määriä muuttaa
• Kaikki pintamateriaalit saa muuttaa (lattiat, tapetit...)
• Kattoa voi muuttaa
• Pihalle voi tehdä mitä tykkää, sillä ei ole kisan kannalta merkitystä, koska se ei tule näkymään kisan aikana.

Eli nyt saatte talon suhteen vapaat kädet, ainoastaan ulkoseinät pidätte ennallaan!

Kuvien muokkaaminen on kielletty
, ei saa lisätä edes kehyksiä. Kuvat saa tietysti rajata.

KIERROKSET:
Kierroksia on kuusi: esittelykierros ja viisi huonekierrosta.
Kuvia jokaisella kierroksella on otettavana 4-5 kpl,  esittelykierroksella 1-2.
Taloa sisustaa pariskunta/perhe, joka esittelykierrosta lukuunottamatta pysyttelee kuitenkin kilpailussa ainoastaan “kertojan roolissa”. Tästä syystä simit voivat olla myös ladattuja, jos välttämättä haluaa ladattuja simejä käyttää.
Jokaisella kierroksella on kerrottava vapaamuotoisesti sisustuksesta ja urakasta jotain, pelkät kuvat eivät riitä. Voitte kertoa esimerkiksi miksi olette valinneet tietyt värit, onko jollain esineellä kenties tunnearvoa ja lähtikö koko huoneen sisustuksen idea siitä esineestä, ihan mitä vain!

Kierrokset:
1. Esittelykierros
2. Keittiö (ruokasalia ei saa tehdä kokonaan omaksi huoneeksi, mutta ruokailutilan voi erottaa tilanjakajalla/sermillä köökistä)
3. Kylpyhuone (siellä saa olla saunakin jos tahtoo)
4.
Toimisto / työhuone TAI lastenhuone valinnan mukaan
5. Vanhempien makuuhuone
6. Olohuone

LADATUT TAVARAT:
Ladattuja juttuja tietenkin saa käyttää sisustuksessa mielin määrin, mutta se ei tietenkään ole osallistumisen edellytys. Ellei halua/voi syystä tai toisesta latailla, Maxisin tavaroillakin saa hienoa jälkeä aikaan.
Yksi vaihtoehto kuitenkin voi olla se, että teet Downloads-kansioosi alakansion, jonne lataat kilpailua varten tarvitsemasi esineet. Sitten kisan sinun osaltasi päätyttyä poistat romppeet, joten ne eivät jää peliisi lojumaan, ellet niitä enää kisan jälkeen tarvitse.

KOODIEN KÄYTTÖ:
Koodeja saa käyttää, ja mielestäni se on vieläpä suotavaa, jotta sisustuksesta saa elävämmän ja yksityiskohtaisemman.
Alla lista muutamista hyödyllisistä sisustelukoodeista, vaikka ne varmasti kaikille tuttuja ovatkin:

moveObjects on/off = saat siirrettyä tavaran kohtaan, johon sitä ei välttämättä normaalisti voisi laittaa, ja saat myös useita tavaroita päällekkäin.

boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true/false = saat käännettyä tavaran vinottain eli 45 asteen kulmaan. Kääntäminen tapahtuu painamalla joko pilkku (,)- tai piste (.) -näppäimiä.

boolProp snapObjectsToGrid false/true = saat sijoitettua esineen mihin kohtaan ruudukkoa vain. Saat siis tämän koodin avulla kätevästi esineitä lähemmäksi toisiaan.

TUOMAROINTI ja PUDOTUKSET:
30.5.2008 Kaikki tuomarien paikat täytetty!
Tuomarin tehtävään kuuluu antaa kuvakokonaisuuksista lyhyehköt kommentit ja pisteet 1–5.
Tuomaroinnit kuitenkin julkaisen nimettöminä, eli kukaan ei periaatteessa voi tietää, mitkä ovat kenenkin kommentit.
Jokaiselta kierrokselta ei välttämättä putoa kukaan, se nyt kuitenkin riippuu ihan osallistujamäärästä. Periaate on, että kierrokselta putoaa aina vähiten pisteitä kerännyt. Kannattaa siis panostaa jokaisella kierroksella ja yrittää kerätä pisteitä, sillä kilpailun kokonaispisteilläsaldollakin on merkitystä! Finaalikierroksen tuomaroinnin jälkeen lasketaan finaalissa olijoiden kokonaispisteet. Eniten kokonaispisteitä kerännyt ansaitsee viisi lisäpistettä finaalikierroksen pisteisiinsä, ja se voi ratkaista pelin hänen edukseen!
Esimerkki: Kilpailija saa finaalissa 18 pistettä, ja on kerännyt eniten pisteitä koko kilpailun ajalta. Finaalikierroksen pisteet nousevatkin seuraavasti: 18 + 5 = 23)

PALKINNOT:
Voittajalle upeasti kimalteleva mitali, sekä sisustuskuviaan näkyville seuraavan kauden banneriin!

Tuomaristo:

• Tiina
• Laura
• Hannah
• Koralli

Osallistujat:
• Thomas & Caroline Park (Lari)
• Perhe Stealth (Cherrysama)
• Evelyn &Tobiacs Schwarz (Nakanaka)

Alleviivaus= kuvat tulleet

Pudonneet / keskeyttäneet:

Alexandra & Tom Garsón (Prue)
  Jack & Gabriella Williams (Iina)
• Saaristolat (Muki)
• Ava & Felis Berlin (eeeve)
• Svetlana Stavéc (Prue)
• May Warehouse (noan)
• Linnea & Loren Scheel (manna)
• Alicia Sevigny (Maiiu)
• Marie, Pixie ja Peaches Stick (sofine)
• Andreas Braun ja Inez Carrera (Yovela)
• Na Ila Patil & Mark Lund (Elisabeth)
• Mikko & Paula (Paula)
Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1679
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 2-6-2008 09:06  Profile | Blog | P.M. 
KIERROSPOSTI

6. FINAALI: Olohuone

Finaali on koittanut! Onneksi olkoon teille kolmelle parille/perheelle, jotka olette tänne tienne selvittäneet!

Tuomaroinnit ovat olleet hirmu vaikeita joka kierroksella, etenkin kisan loppua kohti, enkä usko että nyt finaalissa meidän tuomarien tehtävä ainakaan helpottuu - nyt siis kaikki peliin, laittakaa meidät lujille vielä kertaalleen!

Viimeisenä kohteena on siis olohuone, olette vapaita käymään sen kimppuun! Onnea jokaiselle!

KIERROKSEN KUVAT:

Yksi kuva tilasta ylhäältäpäin
Ei tarvitse kuvata välttämättä aivan suoraan ylhäältä käyttämällä siitä "kuvakulmanvaihtonappia" mikä pelissä on, vaan riittää kun kohdistatte kameran huoneeseen tarpeeksi yläviistosta, jotta koko tila näkyy ja kokonaisuuden hahmottaa hyvin. Tämä kuva on etenkin tuomaroinnissa melko tärkeä.
Ja yrittäkää muistaa seinät ylhäällä ottaa tämä yläilmakuva!

• 3-4 kuvaa huoneesta eri vinkkeleistä katsottuna
Näyttäkää näillä kuvilla huoneen parhaat palat! Älkää rajatko kuvaa kuitenkaan ihan liian tiukasti johonkin kohteeseen, se hankaloittaa osaltaan hahmottamista.

Kuvien lisäksi kuvateksti
Kertokaa jotain tekemästänne urakasta: väreistä, kalusteista, materiaaleista, muista ratkaisuista, jne. Ihan mitä vaan, kunhan kerrotte jotain.

Deadline on su 17.8.2008 klo 23.59
Prue (Cvet z Juga)
Townie
Rank: 3Rank: 3

UID 303
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 542
Reading Access 10
Registered 12-3-2008
Location Tuppukylä
Status Offline
Post at 2-6-2008 10:58  Profile | Site | P.M. 
Alexandra & Tom Garsón

Heips..!

Olemme siis Alexandra ja Tom. Olemme kotoisin Ranskasta tai no oikeastaan vain minä Alexandra olen sieltä päin kotoisin. Olemme siis naimisissa olleet jo noin kolme vuotta. Tällä hetkellä asustelemme New Yorkin lähettyvillä, mutta ei siis kuitenkaan ihan keskustassa. Meidän hieno sukunimi on peruja minun sukuni puolelta. Tomin suku tulee alkujaan siis täältä Amerikasta. Yhdessä päätimme jatkaa minun sukuni nimeä kunniakkaasti. Lapsia me ei olla vielä hankittu ja eipä varmaan tulla hankkimaan vielä vähään aikaan. Olemme kumpikin tällä hetkellä kovasti kiinni töissämme ja ne vievätkin suurimman osa ajastamme. Mitäpä tässä nyt enempää kertoilemaan tai no lähdimme siis tähän kisaan mukaan, koska minä itse satun omistamaan sisustus liikkeen ja Tom on urakoitsija, joten olemme mielestämme vahva pari tähän kisaan. Tietenkin kaikkeen lähdetään aina hauskuus mielessä ei aina se voitto. Uskomme tämän kisan opettavan meille paljon ja antavan myös.

Tässä onkin sitten kuva meistä...!

Nähdään taas...!

Terveisin Alexandra & Tom

(Tulipas huono kuva otettua..! )

Nimimerkki ei kerro sukupuolta...
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 743
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 2-6-2008 14:53  Profile | Blog | P.M. 
Na Ila Patil & Mark Lund

Heipä hei!
Olemme Na Ila ja Mark. Valmistuimme juuri Yliopistosta ja nyt on tulevaisuuden suunnitelmat auki. Pidämme molemmat sisustamisesta, muodista, taiteesta ja muutenkin tunnumme olevan samalla aaltopituudella.
Koska olemme vielä nuoria ja aikuisten elämä jaksaa odottaa päätimme ottaa osaa tähän kisaan ja katsoa onko taidoistamme mihinkään. Tämä kisa on myös oiva keino lähentää ystävyyssuhdettamme.

Elä unelmaasi

sofine
Newbie
Rank: 1

UID 322
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 15
Reading Access 10
Registered 18-5-2008
Status Offline
Post at 2-6-2008 22:08  Profile | P.M. 
Marie, Pixie ja Peaches Stick

Hei vaan kaikille! Olemme Marie, Pixie ja Peaches. Pixie ja Peaches ovat siis minun 16-vuotiaat kaksostyttöni ja minä olen heidän äitinsä. Tällä hetkellä asumme nuhjuisessa kerostaloasunnossa keskustan laitamilla mutta suunnitelmissa olisi ostaa tilava omakotitalo jostain maalta kaukaa kaupungin hälinästä. Työskentelen tällähetkellä eräässä kiinteistövälitysfirmassa välittäjänäja tytöt käyvät tietysti ahkerasti koulua. Meidän kaikkien yhteisiin kinnostuksenkohteisiimme kuuluu sisustus ja arkkitehtuuri sekä taide. Siksipä osallistuimmekin tähän kisaan. Oikeastaan tytöthän tämän ilmoituksen alunperin lehdestä löysivät ja ehdottivat minulle että menisimme mukaan. Aluksi olin kyllä hiukan epäileväisin mielin, eihän meistä kenelläkään ollut minkäänlaista sisutussuunnittelijan koulutusta ja tietomme rajoittuivatkin vain Valoisa koti-lehden vinkkeihin. Mutta tytöt saivat minut vakuuttumaan, että ei hyvään lopputulokseen välttämättä tarvita ammattilaista, vain luovuutta, ja sitähän meiltä löytyy! No mutta saa nyt kuitenkin nähdä mitä tästä tulee. Toivomme tietysti, että pysyisimme mahdollisimman pitkään kisassa mukana, sillä aihe on mielenkiintoinen. Toivotamme onnea muillekkin kisaan osallistuville, mutta nyt, näkemisiin ja toivottavasti vielä nähdään!

ääh, anteeksi muokkaus muttakun sekoilin kuvan kanssa

[ Last edited by  sofine at 2-6-2008 22:14 ]
Lari
Sim
Rank: 2

UID 204
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 140
Reading Access 10
Registered 3-10-2007
Location Kuopio
Status Offline
Post at 3-6-2008 17:17  Profile | P.M. 
Thomas & Caroline Park
(25, 23 vuotiaita)

Hei! Olemme Thomas ja Caroline Park New Yorkista. Asumme Nykyään New Yorkin keskustassa, mutta haaveemme on muuttaa omakotitaloon vähä kauemmaksi automatkan päähän New Yorkista. Tämä kisa mahdollisti tämän toiveemme, talo on ehkä hiukan iso meille kahdelle, mutta parin vuoden päästä suunittelemme perheen lisäystä kunhan olen valmis siihen kaikin puolin, niin taloudellisesti kuin myös työllisesti. Nimittäin ei parane heti uuteen työpaikkaan mennessä ottaa äitiyslomaa. Thomas työskentelee lehdessä toimittajana ja minä Caroline olen mainostoimistossa töissä taiteellisena vastaavana.

Muutin Brasiliasta New Yorkiin ollessani 17 vuotta ja vuosi sen jälkeen tapasin Thomaksen, kahden vuoden kuluttua menimmekin naimisiin ja näin me löysimme toisemme.

Kuten mainitsimmekin miksi lähdimme kisaan mukaan, lähdimme tämän talon perässä, joka ei sijaitse keskustan tuntumassa ja sitä varten, että perheemme lisääntyy. Tokihan tämmöinen projekti on haastava ja aikaa vievä kahdelle nuorelle, jotka käyvät töitä, mutta eikös elämä ole luotu haasteita varten.

E:// Anteeksi sekava sepustus, johtuneen odotuksen tuskista ja pitkästä ajasta.

[ Last edited by  Lari at 3-6-2008 17:19 ]
Prue (Cvet z Juga)
Townie
Rank: 3Rank: 3

UID 303
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 542
Reading Access 10
Registered 12-3-2008
Location Tuppukylä
Status Offline
Post at 3-6-2008 21:24  Profile | Site | P.M. 
Svetlana Hasprová

Hei kaikki..!

Nimeni on Svetlana Hasprová ja asuskelen täällä Sloveniassa Ljubljanan keskustassa pienessä kerrostalossa. Olen täällä hyvin suosittu, sillä minut vasta valittiin tämän vuoden Miss Sloveniaksi.. Olen myös huippumalli täällä päin. Työskentelen pääasiassa muotinäytöksissä... Minulla ei ole mitään ns. oikeata työtä itselläni. Toimin siis vain mallina ja nyt missinä. En ole itselleni löytänyt sitä oikeaa vielä, joten päätin osallistua tähän kisaan yksikseni ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Haluaisin tietenkin myös saada kokemusta sisustuksesta ja muusta. Olen aina unelmoinut oman ison talon omistuksesta ja ehkä se vielä joskus onnistuukin. Toivon pääseväni pitkällekin tässä kisassa...!

Mitäpä tässä muuta nyt sanomaan. Tai no sanompa sen vielä, että minusta tulette varmasti kuulemaan vielä tulevaisuudessakin. En kerro vain missä..!

Nimimerkki ei kerro sukupuolta...
Cherrysama (Paula/Rammie)
Administrator
Master Of Typo

Sekalaissarjan kilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Fantasiakilpailun voitto  
UID 100
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 1364
Reading Access 200
Registered 14-9-2007
Location Jämsänkoski/ FIN
Status Offline
Post at 3-6-2008 23:57  Profile | Blog | P.M. 
Perhe Stealth

C: Heipä hei, Olemmekin sitten vissiinkin kisan seniorit, ainakin me vanhukset *naurua* Olen Carl Stealth, 42 ja tässä vieressäni istuu hurmaava vaimoni Annabel, 41.
A: Ja mä olen perheen esikoinen Arnold,16 ja tuo piilotteleva neitonen on isompi pikkusiskoni Carolina, 13
CA: Ja tää pikku neiti on meidän tuorein tulokas Belcar, 2 ½.
ANN: Meillä oli kyllä jo kaikki. Upeas omakotitalo joka valmistui 15 vuotta sitten eikä me muuten muutettaisi mutta sitten...
C: Meillä oli alunperin tarkoitus hankkia vain kaksi lasta mutta kun Annabel kaksi ja puoli vuotta sitten kertoi olevansa raskaana, tajusimme että tila ei riittäisi myöhemmin.
ANN: Niinpä on aika hankkia uusi ja isompi talo, jotta ei olisi aamuisin vessaan jonoa ja muutenkin kaikki hoituisi nopeammin.
A: Tätä taloa kyllä tulee kaipaamaan.
BEL: Talo
CA: Kuulitteko?!
C: Pikku prinsessa sanoi ensimmäisen sanansa.
ANN: Sitähän tässä ollaan hoettukin viimeiset viisi kuukautta *naurahdus*
C: Eli onnea kisaan vaan nuoret kimmat ja kundit. Katsotaan miten keski-ikäiset akka ja ukko pärjää. Onhan meillä tässä kaksi nuorempaakin apuna.

Iina
Newbie

UID 335
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 36
Reading Access 10
Registered 2-6-2008
Status Offline
Post at 4-6-2008 13:20  Profile | P.M. 
Jack & Gabriella Williams

Hei! Minä olen Gabriella Williams ja tässä on mieheni Jack.Muutimme isompaan taloon koska perheeseemme on tulossa pieni perheenjäsen. Lääkärin mukaan hänestä on tulossa tyttö joten olemme miettineet hänen huoneensa sisustusta.
Mieheni Jack on ammatiltaan valokuvaaja ja minä olen sisustus-suunnittelija, sen takia osallistuimmekin tähän kilpailuun.
Aluksi Jack ei pitänyt ajatuksesta mutta sain hänet ylipuhuttua. Asuimme ennen pienessä opiskelijakämpässä, mutta
kun saimme tietää vauvan tulosta päätimme etsiä netin kautta isomman talon. Olemme vasta muuttaneet ja hommaa riittää muuttolaatikoiden raahaamisessa, mutta eiköhän tämä kohta ala olemaan valmis.
Jackin työhuone on vielä remontin alla mutta rakennusmiehet tekevät parhaansa että se valmistuisi pian. Tulevaisuudessa haluaisimme perustaa isomman perheen mutta ei mitään niin suurta lapsilaumaa!
Toivottavasti tapaamme vielä!

[ Last edited by  Iina at 4-6-2008 13:28 ]
Muki
Newbie

UID 333
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 11
Reading Access 10
Registered 2-6-2008
Status Offline
Post at 4-6-2008 13:21  Profile | P.M. 
Saaristolat (Lassi, Silja, Mikael, Sabina, Viivi ja Aaro)

Terkkuja täältä Saaristoloilta! Minä olen Lassi, ja tämä on perheeni. Perheeseeni kuuluvat vaimoni Silja, joka on 36-vuotias, esikoisemme Mikael, 17v, Toinen lapsemme Sabina, 14v, Viivi, 10v, sekä Aaro, 2v. Ja tietysti minä, Lassi, jonka ikä on kallistunut jo 40 puolelle 1 vuodella, eli olen 41-vuotias.  Olemme kotoisin Suomesta, Espoosta. Olemme pitkään asustaneet eräässä kerrostalossa, mutta siellä ei enään tila tunnu riittävän, ja melustakin on tullut valituksia. Niimpä päätimme lähteä etsimään taloa. Minä toimin ammatiltani maalarina, ja vaimoni on Lääkäri. Olen koko ikäni unelmoinut remontoivani itse perheelleni talon, ja nyt unelmani tuntuu käyvän toteen. Olemme suunnitelleet paljon sisustusta, ja Silja haluaisi tavallisen, rauhoittavilla väreillä sisustetun kodin, kun taas minä ja Mikael haluamme jotain hyvin modernia. Saa nähdä kuinka käy. Kun kuulimme tästä kisasta, tajusimme tilaisuutemme koittaneen. Lapset ja minä pidämme kilpailuista, ja se kannusti vain enemmän ja enemmän mukaan. Mottomme on: Ketään ei jätetä yksin!
Päätimme ottaa kuvan ulkona, koska Mikael sai jonkin ihme hepulin, eikä suostunut tulemaan sisälle. Eikä häntä saatu kuvassa hymyilemäänkään, mutta mitäpä tuosta, ainakin oli kaunis sää.

All times are GMT+3, the time now is 5-12-2008 04:20

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP