Sims2Suomikisat

Laura
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1998
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Offline
Post at 21-6-2008 13:02  Profile | Blog | P.M. 
In medias res

Käytävä oli tyhjä. Tämä oli sitä osaa Harvardia, jossa opiskelijat oikeasti istuivat luennoilla, eivätkä lintsanneet käytävillä.

Juoksuaskeleet kaikuivat pitkin seiniä. Hänellä oli tärkeää asiaa professorille. Tai olisi asia voinut odottaakin, mutta hän vain oli niin innoissaan, tietäen että professori ilahtuisi varmasti kunhan kuulisi.

Hän ohitti monta ovea. Niistä kuului puhetta.

-Da Vinci maalasi Mona Lisan… Taidehistorian professori piti luentoaan. Luokassa ei varmasti istunut kovin montaa opiskelijaa.

Toisen oven takaa kuului myös ääniä.

- X toiseen on yhtä kuin Y, silloin kun Y on… Matematiikan lehtori takoi oppilaidensa päähän perusasioita.

Vihdoin hän oli oikean oven takana.

Hän avasi oven hiljaa, sillä ei tahtonut häiritä tunnin kulkua. Historian professori oli pukeutunut tänään kauniiseen punaiseen asuun. Se korosti hänen siroja muotojaan varsin mairittelevasti. Professori Abigail Taylor, 30-vuotias Harvardin kasvatti itsekin. Ylivoimaisesti kaunein yliopiston opettajista. Hän oli edennyt opinnoissaan nopeasti ja nyt 30-vuotiaana hän todellakin oli jo professori.

Vielä puoli vuotta sitten Jonathan Bennett oli itsekin istunut samoilla luennoilla kuuntelemassa. Hän oli valmistunut 29-vuotiaana, ei mitään verrattuna Abigailiin. Kun yliopisto oli sitten tarjonnut hänelle assistentin paikkaa, oli hän ollut innoissaan. Varsinkin kun oli kuullut kenet saisi pomokseen. Nyt puoli vuotta myöhemmin, hän jakoi työhuoneen professori Taylorin kanssa. Hän hoiti tämän juoksevia asioita ja valmisteli luentoja.

-Napoleon syntyi Korsikan saarella. Hänellä oli yhteensä 12 sisarusta, joista kaikki tosin eivät eläneet aikuisikään asti. Professori kertoi.

Hän vietti usein aikaansa seuraten Abbyn luentoja. Hän piti siitä miten nainen hassutteli opiskelijoiden kanssa ja teki näin historian opiskelusta hauskaa.

Luokkahuone olikin lähes aina aivan täynnä.

-Tiesittekö että Napoleonin sukunimi oli alun perin Buonaparte, jonka hän sittemmin muutti Bonaparteksi?

Hän piti Abbyn hymystä. Eikä varmasti ollut ainut. Luokan jokainen poika varmasti unelmoi upeasta professoristaan.

Vihdoin luento loppui. Oppilaat valuivat ulos luokasta.

-Abby! Minulla on sinulle kerrottavaa! Jonathan huikkasi.
-Hei Jon! Tulit taas kesken luennon. Menen aina lukkoon kun joku ylimääräinen silmäpari seuraa. Abby naurahti.
-Hyvin se meni. Mutta kuule. Ne ovat löytäneet sen!
- Senkö?! Mistä? Kerro kaikki!
-Surffasin netissä ja törmäsin artikkeliin. Ne ovat löytäneet Isiksen sauvan Egyptistä. Sitten se kuljetettiin Marokkoon. Nyt se on siellä jossain säilössä odottamassa että saavat sille paikan kansallismuseoon.
-Ei voi olla totta. Isiksen sauva. Tiedätkö mitä tämä tarkoittaa? Minulla on työhuoneessa eräs kirja. Tahdon näyttää sen sinulle. Tule. Abby innostui. -Tämä oli kyllä päivän paras uutinen.

He poistuivat luokasta. Käytävä ei ollut enää hiljainen. Siellä kuului puheensorina. Aiheena oli Napoleon.

Eräs naisopiskelija lähestyi Abbya.
-Professori Taylor? Onko totta että Napoleon oli tosi lyhyt?
-Itse asiassa tuo on yleinen väärinkäsitys. Napoleonilla oli mittaa peräti 168cm. Se oli jopa hieman tavallista pidempi tuohon aikaan. Mutta nykyään tuo saattaa tuntua lyhyeltä. Abby kertoi.
-Hih, minä olen 172cm. Hän oli siis minuakin lyhyempi. Opiskelija kikatti.

Kun he saapuivat työhuoneeseen, Abigail suuntasi saman tien kirjahyllylle.
-Hetkinen…olin aivan varma että se olisi täällä. Hän puheli itsekseen tutkiessaan kirjoja. - Muistatko nähneesi sellaista isoa ruskeaa kirjaa? Hän kysyi Jonathanilta.
-Hmm…en ole tainnut.

-Turha sitä on etsiä, se on varmasti kotona jossain nurkassa. Näytän sen sinulle huomenna. Puhutaan asiasta huomenna lisää, minulla ei ole aamuluentoa. Tavataan täällä silloin. Nyt minun täytyy lähteä valmistautumaan yliopiston syntymäpäiväjuhlaan. Olethan tulossa sinne? Abigail sanoi tutkien päivyriään.
-Olen kyllä, kuulun järjestelytoimikuntaan. Jonathan vastasi.

-Tämä on mahtavaa! Abby sanoi ja sieppasi Jonin halaukseen. - Isiksen sauva..uskomatonta.

Myöhemmin illalla Jonathan katseli paikalle tullutta yliopiston henkilökuntaa. Paikalla oli professoreita, lehtoreita ja muutakin työväkeä. Hän etsi katseellaan professori Tayloria.

Kului kymmenkunta minuuttia kun hän näki tämän oven suussa. Kauniimpana kuin koskaan. Naiselle sopi punainen asu. Hänen hiuksensa oli laitettu kauniisti.

Jonathan suuntasi kulkunsa Abbyn luo. Ennen kuin hän kerkesi perille, ilmestyi toinen mies ja kaappasi naisen syleilyynsä. Jon peruutti aikeensa. Kyseinen mies oli matematiikan lehtori Matthew McDonald. Yliopistolla kiersi huhu että hän oli Abigailin mielitietty. Eikä asia jäänyt enää epäselväksi kenellekään.

Koko iltana Jonathan ei saanut mahdollisuutta puhua Abbyn kanssa. Matthew oli ominut tämän kokonaan itselleen. Jonathan ei ollut koskaan pitänyt miehestä. Tämä oli lähellä 40 vuoden ikää. Hänessä virtasi englantilaista ja hieman kai intiaanivertakin. Oikea naistenmies. Tämä tulisi varmasti vielä rikkomaan Abigailin sydämen.

Jossain vaiheessa iltaa Jon päätti lähteä kotiinsa. Juhlat olivat onnistuneet hyvin ja yliopisto oli jälleen yhden vuoden vanhempi, aivan kuin joku muistaisi vielä edes sen kuinka vanha se oli. Tai no, salissa oli eräs joka varmasti muisti sen, Abigail. Jonathan lähti kohti ovea.

-Jon! Jonathan! Odota! Hän kuuli takaansa. Se oli Abigail.
-Oletko jo lähdössä? Minun on pitänyt koko illan kysyä että oletko tilannut jo liput? Nainen kysyi.

-Liput? Jonathan oli ymmällään.
-Niin, Marokkoon. Meille kahdelle.
-Marokkoon? Me? Minäkin? Nuorukainen oli aivan sekaisin.
-Niin tietysti. En kai minä sinne yksin lähde. Ja sinähän sen tiedon löysit. Sitä paitsi tarvitsen apulaisen ja sinähän olen assistenttini. Etkö olekin? Abby naurahti.

-Olen olen. Mutta uskotko että minusta on jotain apua? Eikö lehtori McDonald olisi parempi?
-Matthewkö? Älä nyt hassuja puhu. Hän on sellainen kalkkis. Sitä paitsi hänestä ei ole tosi toimiin. Kun pääset kotiin, tilaatko pari lippua seuraavalle Marokon lennolle? Meillä on Isiksen sauva ja sen salaisuudet selvitettävänä. Ja lupaan etsiä sen kirjan huomiseksi. Mutta nyt minun täytyy mennä takaisin. Professori Leigh lupasi kertoa minulle Da Vincin Vitruviuksen miehestä. Nähdään huomenna! Abby huudahti ja kääntyi pois.
-Huomiseen! Jonathan huudahti perään.

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
Hannah
Moderator
Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto  
UID 159
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 729
Reading Access 100
Registered 26-9-2007
Status Offline
Post at 21-6-2008 14:19  Profile | Blog | P.M. 
Tosi hieno alku! Tätä tulen kyllä seuraamaan

Hanna ♥ Ari
~28.08.03~
~14.10.06~
Nakanaka
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 158
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 851
Reading Access 150
Registered 26-9-2007
Status Offline
Post at 21-6-2008 14:34  Profile | Blog | P.M. 
Wuhuu! Johan tässä ehdinkin odotella seuraavaa tarinaa.
On aina ilo lukea noita sun tarinoita kun kuviin ja tekstiin on panostettu niin paljon. Pääsee hyvin mukaan tunnelmaan.

Lissää!

I love deadlines. I especially love the whooshing sound they make as they fly by.
~Douglas Adams, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Cherrysama (Paula/Rammie)
Administrator
Master Of Typo

Sekalaissarjan kilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Fantasiakilpailun voitto  
UID 100
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 1364
Reading Access 200
Registered 14-9-2007
Location Jämsänkoski/ FIN
Status Offline
Post at 21-6-2008 23:19  Profile | Blog | P.M. 
Oih ihanaa Lauralta uusi tarina meille näin jussin kunniaksi

Laura
Administrator
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1998
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Offline
Post at 22-6-2008 01:02  Profile | Blog | P.M. 
Myöhemmin illalla kotiuduttuaan Abigail suuntasi työhuoneeseensa.
-Pakkohan sen kirjan on jossain olla. Gizan pyramidit, ei. Ramseksen hallituskausi, ei. Aa, Isis - egyptiläinen jumalatar. Hän liutti sormeaan kirjojen ohi, viimein löytäessään oikean.

-Isis jumalatarta pidettiin hyvän äidin ja vaimon perikuvana. Häntä pidettiin myös orjien ystävänä..Juujuu tiedetään. Isiksen sauva… Hän puheli itsekseen.

-Vihdoinkin asiaan. Isiksen sauva. Sauvan on kuvailtu olevan melkein pitelijänsä pituinen. Sen päässä oli pallo. Kerrotaan että sauva sisälsi taikavoimia. Varmaa tietoa sauvan tarkoitusperästä ei ole saatu. Se löydettiin 1305 eräästä pyramidista. Sen jälkeen se katosi vuosisadoiksi. Ja nyt se on taas löydetty.

Abigail asteli puhelimen luo ja näppäili tutun numeron. Hälytysääni soi 4 kertaa.
-Bennett. Kuului toisesta päästä.
-Jon. Abby tässä. Minun piti vaan tarkistaa että olethan tilannut ne liput?
-Taidat olla aika innoissasi tästä jutusta. Älä huoli, tilasin liput. Lento lähtee huomenna kahdelta.
-Kuule, sanoin että tavataan yliopistolla. Mutta jospa tuletkin suoraan tänne. Meillä molemmilla on varmasti pakattavaa. Parempi ettei hätiköidä. Soitan rehtorille ja perun muutamat luentoni.
-Okei, tulen sinne. Joskus siinä kahdentoista maissa.
-Hyvä juttu. Nähdään silloin! Abby huikkasi.
-Nähdään!

Abigail ei olisi malttanut mennä nukkumaan ollenkaan, mutta hän tiesi että tulevat päivät vaatisivat paljon energiaa. Nyt pitäisi nukkua. Ennen kuin hän huomasikaan, hän oli jo vaipunut uneen.

Hän uneksi Isiksen sauvasta. Paitsi ettei unessa ollut Isistä, vaan hän itse. Hän piteli sauvaa..

-------------

Seuraavana päivänä Jonathan saapui Abbyn kotiin. Hän oli aina pitänyt tästä talosta. Se oli riittävän suuri, ei liian iso mutta iso verrattuna hänen omaan pieneen kaksioonsa.

Kuten ennenkin, hän asteli suoraan sisälle. Ovella hän näki matkalaukun.
-Jon? Sinäkö siellä? Käy peremmälle. Tulen aivan pian. Kuului huuto jostain päin taloa.
-Okei! Odottelen työhuoneessasi.

Jonathan tutki aikansa Abbyn laajaa kirjakokoelmaa.
-Antaisin mitä vaan, jos saisin yhden Kleopatraa käsittelevän kirjan. Kuuli hän iloisen äänen takaansa.
-Minä antaisin mitä vaan, jos saisin joskus lukea nämä kaikki läpi. Jon naurahti.
-Olisit vanha mies kun lopettaisit. Noissa on aika tiukkaa tekstiä.
-Tuo voi olla totta. Oletkos valmis? Marokko odottaa. Jon kysäisi.
-Valmis.

----------
Pitkän lennon jälkeen he saapuivat Marokkoon. Väsyneinä ja hikisinä he saapuivat majataloonsa.

- Abby Taylor! Siitä on aikaa! Iso mies kaappasi Abbyn syleilyynsä heidän astuessaan sisälle.
-Abid Hakim! Sinä se komistut päivä päivältä. Siitä on liian kauan kun viimeksi näimme. Abby huudahti.

-Hunny! Ja sinä se kaunistut päivä päivältä. Ja onko tässä pikku Dani? Sinusta on kasvanut kaunis nuori nainen. Abby halasi Abidin vaimoa.
-Sinun täytyy olla Jonathan. Abigail on kertonyt sinusta paljon. Tules tänne. Halataan mekin. Abid sanoi ja kahmaisi Joninkin syleilyynsä. -Teidän täytyy olla aivan poikki. Dani näytäpäs vieraillemme heidän huoneensa. Siistiytykää ja tulkaa sitten seuraani. Meillä on paljon puhuttavaa.

Peseydyttyään ja vaihdettuaan vaatteet sopivimpiin, Abby ja Jonathan tapasivat Abidin keittiössä.

-Kun kuulin että Isiksen sauva on löydetty jälleen, arvasin että pian kuulisin sinusta. En ole vielä unohtanut sitä Tutankhamon-juttua. Abid sanoi nauraen.
-Tutankhamon? Jonathan kiinnostui.
-Se on se yksi faarao…
-Tiedän sen. Mutta miten se liittyy Abbyyn?
-Pari vuotta sitten tapasin Abidin Israelissa. Löysimme yhdessä erään esineen, joka sittemmin on todistettu kuuluvaksi Tutille. Mutta kerron siitä joskus tarkemmin. Abid, tiedätkö missä Isiksen sauva on? Abby kysyi.

-Tiedänpä hyvinkin. Selvitin sen tänään. Se on eräässä pienessä museossa täällä Marokossa. Valitettavasti se on vielä lukkojen takana. Marokkolainen kertoi.
-Pystyisitköhän järjestämään niin että näkisin sen? Abigail kysyi.
-Hmm..se voi olla vaikeaa. Mutta katson mitä voin tehdä. Voimme käydä siellä huomenna. Nyt te varmasti tahdotte jo levolle tai ainakin rauhoittumaan. Illallinen on myöhemmin. Jonathan, Dani tahtoisi kovasti että kertoisit hänelle Amerikasta. Abid sanoi.
-Mitä? Minäkö? Jon häkeltyi.
-Jon, näyttää siltä että olet saanut ihailijan. Tottakai sinun pitää kertoa. Abby nauroi.
-Muista kuitenkin että hän on minun pieni tyttäreni. Jos jotain tapahtuu, vastaat minulle. Abid hörötti.
-Een..hän minä nyt… Jonathan häkeltyi ja punastui.

-------

Myöhemmin selvittyään innokkaasta teinitytöstä, Jonathan pääsi omaan huoneeseensa. Hän käynnisti läppärinsä ja surffaili hiukan.

Pian hän kuuli ovelta koputuksen. Sisään astui Abigail.
-Jon, sinä olet parempi noiden koneiden kanssa. Löytäisitköhän minulle sen museon pohjapiirustuksen?
-Mitä sinä sillä?
-Tahtoisin vaan tietää kuinka suuri se on. Tietäisin sitten huomenna vähän mitä odottaa.

-Enköhän minä sen löydä.
Abigail nauroi sisäisesti. Jonathan ei vielä tuntenut häntä. Tulevaisuudessa mies oppisi tuntemaan hänet ja hänen toiminta tapansa.

------

Sinä iltana Abigail asteli muiden turistien joukossa illan viimeiselle opastuskierrokselle.

Museossa oli paljon mielenkiintoisia esineitä. Opas kertoi niiden historiasta hiukan tylsästi. Mukana oli myös nuori tyttö, joka näytti pahasti kyllästyneeltä. Abby päätti tehdä tuttavuutta. Pian he nauroivatkin yhdessä. Abigail osasi kertoa samat asiat paljon hauskemmasta.

Tunnin kuluttua kierros oli ohi. Opas pyysi vierailijoita poistumaan. Museo suljettaisiin pian. Tyttö etsi katseellaan hauskaa nuorta naista, mutta ei nähnyt tätä. Tämä oli varmasti lähtenyt jo aikaisemmin pois.

Opas kiersi museon läpi ja tarkasti ettei kukaan ollut jäänyt mihinkään. Onneksi paikka ei ollut iso, kierros oli tehty nopeasti. Viimeiseksi hän tarkisti wc:t. Ne olivat tyhjät.

Tai niin hän ainakin luuli…

Valot sammuivat. Abigail odotti 10 minuuttia kunnes hän poistui piilopaikastaan. Museo oli aivan pimeänä. Hän kaivoi taskulampun laukustaan.

Kiitos Jonathanin etsimän pohjapiirustuksen, hän löysi oikean oven nopeasti. Se oli lukossa, kuten arvata saattoi.

Minuutissa hän oli tiirikoinut lukon auki. Hän tarttui kahvaan ja avasi oven.

Hän astui pimeään varastoon. Huoneessa oli jos jonkinlaista tavaraa.

Abby sytytti valot, täällä ei ollut ikkunoita. Kukaan ei näkisi. Eräällä pöydällä oli vanhoja kirjoja. Toisena aikana hän olisi halunnut tutkia ne läpi, mutta nyt ei ollut aikaa.

Sauva ei ollut näkyvillä. Sen täytyi olla jossain kaapissa. Hän vetäisi ensimmäisen ovet auki. Vain joitain vanhoja vaatteita.

Toinen oli lukossa.
-Tämä vaikuttaa lupaavalta. Hän mietiskeli. Onneksi kaappien ovet ovat yleensä helppoja tiirikoida. Kuului naksahdus. Hän tarttui ripaan. Hengitti syvään ja aukaisi oven.

Ensin hän ei nähnyt mitään. Siirrettyään tavaroita syrjään, hän näki jotain. Pitkän esineen. Siinä se nyt oli..

Hän kaivoi esineen kaapista.

Pian hän piteli sitä käsissään. Isiksen sauva. Se oli mahtavin esine, jota hän oli koskaan käsissään pidellyt.

Abigail sulki silmänsä ja lausui sanoja..

-Sol et luna. Solum et caelum. Vita et quietes.

Huoneen valot sammuivat kuin itsestään. Silti huoneessa oli kirkasta. Sauvan pää loisti valkoista valoa. Tämä oli ehdottomasti aito Isiksen sauva. Tästä alkaisi seikkailu, jota hän ei hetkeen unohtaisi..

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
Lari
Sim
Rank: 2

UID 204
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 140
Reading Access 10
Registered 3-10-2007
Location Kuopio
Status Offline
Post at 22-6-2008 12:13  Profile | P.M. 
Ihana tarina Laura! Osaat lopettaa ajoissa, ei liikaa makeaa mahan täydeltä
Heidi
Sim

UID 180
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 322
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Varkaus
Status Offline
Post at 22-6-2008 14:49  Profile | P.M. 
Uhuu, vaikuttaa todella hyvältä
Koralli
Sim

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto  
UID 178
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 191
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Korpikuusen kannon alla.
Status Offline
Post at 22-6-2008 15:31  Profile | Site | P.M. 
Whoo, kunnon Indiana Jones meininkiä! Ah ku ihanaa, näitä siun tarinoita jaksaa kyllä lukea. Olet erittäin hyvä luomaan tunnelmaa. Nyt sitten odottelemaan seuraavaa osaa... Tykkään tuon Abbyn persoonallisuudesta, ja etenkin menettelytavoista >8)

~The story behind the painting I drew is already told~
Ava©Melanie Delon
Adelphe
Moderator
Rank: 7Rank: 7Rank: 7

UID 172
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 282
Reading Access 100
Registered 2-10-2007
Status Offline
Post at 22-6-2008 20:32  Profile | Blog | P.M. 
Tämähän on ihana tarina Otat todella hyviä kuvia, tuo oli jotenkin loistava tuo ylhäältäpäin otettu, jossa Abby istuu vessakopissa piilossa. Jatkoa odottelen innokkaasti!

Goodnight kiss for a child in time
Swaying blade my lullaby
Paula
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Location Jumalan selän takainen metsä .
Status Offline
Post at 22-6-2008 21:19  Profile | Blog | P.M. 
Luin ensimmäisen osan vasta, nyt kun löysin tämän tarinapuolenkin uudestaan. Mahtava alku, tosi hienot kuvat ja mielenkiintoinen tarina, täytyy muistaa seurata.

All times are GMT+3, the time now is 5-12-2008 03:30

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP