Sims2Suomikisat

Subject: Lasten nimistä
Cherrysama (Paula/Rammie)
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9
Master Of Typo

Sekalaissarjan kilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Fantasiakilpailun voitto  
UID 100
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 1364
Reading Access 200
Registered 14-9-2007
Location Jämsänkoski/ FIN
Status Offline
Post at 23-6-2008 17:55  Profile | Blog | P.M. 
Lasten nimistä

Elikkäs ajattelin nyt nostaa tänne tälläisen keskustelun. Onko teillä niinkuin mitään väliä millaisia nimiä lätkitte simien lapsille vai onko teillä jotkut tietyt strategiat kyseiseen hommaan.

Itse välillä laitan ekan nimen mikä mieleen juolahtaa mutta muutamia nyrkkisääntöjä on. Esim suomalaisen perheen lapsille ei tule nimiä Amber tai Felicity  ellei toinen vanhemmista ole ulkomaalainen. Lisäksi joissai perheissä pyrin noudattamaan perinteitä Kuten nyt Fura Watrayud (thaimaa-saksalaisverinen kaunotar) sekä Sandra Leto (Kanadalaista verta) saivat kaksoset jotka Fura synnytti, laitoin lapsille automaattisesti Thaimaalaisperäiset nimet sillä heidän suvussaan tämä on perinne. Pojasta tuli Channarong (tark. Kokenut soturi) Watrayud ja tytöstä tuli taas Chalai (tark. Kaunis) Watrayud. Ja kun taas Sandran synnyttämän tytön nimi on Fuchsia (Tark. Kukka) Leto hiukan eksoottinen mutta silti ihan "normaali" ulkomaalainen nimi. Eli yleensä pyrin myös selvittämään nimien tarkoituksen

Yovela
NPC
Rank: 4

Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 179
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 1036
Reading Access 10
Registered 2-10-2007
Location Espoo
Status Offline
Post at 23-6-2008 18:07  Profile | Site | P.M. 
Mulla menee vähän miten milloinkin. Mut sama juttu et suomalaisille suomalaiset nimet jne. Tykkään aika paljon ihan tavallisista suomalaisista nimistä, kuten Aino tai Otto, mut sit joskus keksin päästä ihan vaan yhdistämällä satunnaisesti vuoroin konsonantteja ja vuoroin vokaaleja.
Laura
Administrator
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1998
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Offline
Post at 23-6-2008 18:12  Profile | Blog | P.M. 
Minä pelaan englanninkielisellä versiolla. Ja tykkäänkin käyttää englantilaisia nimiä, joitain kauniita ja joskus vähän erikoisempia. Sitten jos on jotain muuta verta, esim. espanjalaista, koetan laittaa sellaisia nimiä.

Suomeksi en tykkää pelata kun ne valmishahmojen nimet on mitä on Englanniksi ovat sentään ihan siedettäviä

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1679
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 23-6-2008 19:07  Profile | Blog | P.M. 
Mulla on kyllä peli suomeksi asennettuna, mutta minusta on mukavampaa keksiä simeille ulkomaalaisia nimiä. Yleensä ihan jotain "perusenglanninkielisiä" nimiä... Mutta kun eri maalaisia simejä tulee tehtyä etenkin silloin kun osallistuu kisoihin, mulle on silloin tärkeää nimetäkin ne kansalaisuuksille sopivien nimien mukaan. Näihin käytän vauvannimisivustoja, joista löytää kätevästi eri maalaisille sopivia nimiä.

Minusta on myös hauska esim. leffojen lopputeksteistä bongailla kivoja nimi-ideoita simeille, mutta koska en saa ikinä aikaiseksi rustailla niitä ylös, useimmat unohtuvat.
Adelphe
Moderator
Rank: 7Rank: 7Rank: 7

UID 172
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 282
Reading Access 100
Registered 2-10-2007
Status Offline
Post at 23-6-2008 21:58  Profile | Blog | P.M. 
Suomeksi peli minulla on, mutta useimmiten simien nimet ovat englanninkielisiä. Minullakin tuo sääntö että jos on sukunimi ja vanhempien nimet vaikkapa englanninkielisiä, niin lapset eivät kyllä tule saamaan nimekseen mitään Maijoja tai Keijoja. Joskus nimet ovat kyllä ihan keksittyjä, kuten joku on ehkä saattanut huomatakin. Ihan mukava joskus vain yhdistellä tavuja.

Vauvannimisivustot ovat täälläkin käytössä. Joskus otin aika tosissani nimien keksimisen, saatoin selailla lehtiä ja nettiä ja ties mitä ennen kuin löysin mieleiseni nimen. Ei minulla yleensä ole mitään tiettyjä sääntöjä ihan perusperheiden lasten nimeämisen suhteen, annan sellaisen nimen joka kuulostaa kivalta. Mietin kyllä usein etukäteen kaikkien lasten nimet.

Goodnight kiss for a child in time
Swaying blade my lullaby
Delylah
Newbie
Rank: 1

UID 369
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 2
Reading Access 10
Registered 21-7-2008
Status Offline
Post at 21-7-2008 13:48  Profile | P.M. 
Mulla on sama juttu, eli jos on suomalainen perhe niin lapsille tulee suomalaiset nimet Yleensä tykkään kuitenkin tehdä ulkomaalaisia perheitä, ja tällöin simeillä on luonnollisesti ulkomaalaisia nimiä. Mutta oon tosiaan aika tarkka siitä, millainen nimi millekin simille tulee, usein suunnittelenkin ne jo valmiiksi aina hyvissä ajoin ennenkuin uusi perheenjäsen syntyy Mä oon kans selaillut erilaisia nimilistoja internetistä ja myös elokuvista ja muista tällaisista yleensä nappaan ideoita. Mä oonkin koonnut erikoisemmista nimistä paperille listaa, johon lisään aina sitä mukaa kun joku uusi tulee mieleen.
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 743
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 22-7-2008 00:39  Profile | Blog | P.M. 
Itse pelaan tällä hetkellä suomeksi, mutta tuon uuden lisäosan myötä vaihdan kielen kyllä englanniksi. Olen totaalisen kyllästynyt niihin suomalaisiin NPC-simien nimiin.
Muutenkin simeilläni on englanninkieliset nimet, kadut ja ostospaikatkin on nimetty englanniksi.
Toki jos simi edustaa jotain muuta "maata", niin silloin nimikin sen mukainen.

Tiina, tuo on hyvä keino että bongailee nimiä elokuvista. Itsekin harrastan sitä!

Elä unelmaasi

Paula
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 190
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 772
Reading Access 150
Registered 2-10-2007
Location Jumalan selän takainen metsä .
Status Offline
Post at 22-7-2008 12:55  Profile | Blog | P.M. 
Minulla on peli suomeksi, mutta erittäin harvalla similläni on suomenkielinen nimi. Tuntuu niin pöljältä antaa suomenkielisiä etunimiä ja sukunimiä, kun niistä tulee sitten mieleen aina joku tuttu suomalainen. Tunnen esimerkiksi viisi Mikkoa ja neljä Jannea, joten on mukavampi antaa simeille nimiksi vaikka Michael tai John (paitsi että nuo on kyllä jo niin kuluneita, ettei niitä paljoa pelissäni näy). Kai sitä jotenkin pyrkii pitämään pelin etäämmällä ihan ihan oikeasta elämänmenosta. (: Annan usein myös ruotsinkielisiä nimiä.

Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1679
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 22-7-2008 13:13  Profile | Blog | P.M. 

QUOTE:
Originally posted by Paula at 22/7/08 12:55
Tuntuu niin pöljältä antaa suomenkielisiä etunimiä ja sukunimiä, kun niistä tulee sitten mieleen aina joku tuttu suomalainen.

Sama juttu mulla, siksi kai sitä tulee vältettyä sitten suomenkielisiä nimiä hyvin pitkälti!
Lari
Sim
Rank: 2

UID 204
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 140
Reading Access 10
Registered 3-10-2007
Location Kuopio
Status Offline
Post at 22-7-2008 22:59  Profile | P.M. 
Annan yleensä peliin ulkomaalaisia nimiä, usein ovat englantilais peräisiä, on niin outoa keksiä suomalaisia nimiä, kuten Paula selventikiin asiaa tarkemmin. Pikkusisko kyllä pelaa peliä ahkerasti, sinne joutuu suomalaisia nimiä ja myös joskus jotain outoja kirjanyhdistelmiä. En tiedä mistä ne on peräisin, niitä vaan ilmestyy. Joskus huomaa antaneensa useammalle simille saman nimen tai saman sukunimen naapurustoon, mutta eihän se haittaa hyvän maun rajoissa.

All times are GMT+3, the time now is 5-12-2008 05:06

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP