Sims2Suomikisat

Subject: Downloads-kansion järjestys?
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Rank: 9Rank: 9Rank: 9
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 743
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 4-7-2008 14:24  Profile | Blog | P.M. 
Downloads-kansion järjestys?

Miten järjestät downloads-kansiosi? Ovatko kaikki ladatut samassa kansiossa kauniissa sekasotkussa vai erotteletko ladatut omiin kansioihin esimerkiksi nimen, paikan tai tekijän mukaan?
Sana vapaa.

Olen laittamassa downloads-kansiota uuteen uskoon mutta en tiedä miten sen järjestäisin järkevästi. Siksi kyselen hieman teidän tapojanne.

Elä unelmaasi

Prue (Cvet z Juga)
Townie
Rank: 3Rank: 3

UID 303
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 542
Reading Access 10
Registered 12-3-2008
Location Tuppukylä
Status Offline
Post at 4-7-2008 16:00  Profile | Site | P.M. 
Itselläni on kaikki sekaisin.. Voisi kyllä itsekin ruveta vaikka lataus paikan mukaan niitä erottelemaan..

Jotkin uudet jutut nykyään saatan pistää kansioon ja katsoa miten ne toimii, jos aiheuttaa häikkää niin saa helposti poistettua...

Nimimerkki ei kerro sukupuolta...
Adelphe
Moderator
Rank: 7Rank: 7Rank: 7

UID 172
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 282
Reading Access 100
Registered 2-10-2007
Status Offline
Post at 4-7-2008 16:03  Profile | Blog | P.M. 
Ennen tapasivat olla hirveässä sekasotkussa, mutta nyt en enää jaksanut sitä. Vähän aikaa sitten järjestelin uudelleen niin, että esim. vaatteille on oma kansio, jossa on alakansiot erityyppisille vaatteille ja niissä edelleen alakansiot latauspaikoille. Aika lailla taitavat muutkin systeemit olla samalla tavalla erikseen ryhmitelty. Mitään ikäluokkia tai sukupuolia en tosin ole huomioinut, etten niin tarkasti ole laittanut, mutta ei tuo ainakaan vielä mitään haittaa.

Goodnight kiss for a child in time
Swaying blade my lullaby
Laura
Administrator
guardian of the online-list

Parikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto   Lapsi-/Taaperokilpailun voitto  
UID 69
Digest Posts 0
Credits 10
Posts 1998
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Jossain Pohjanmaalla
Status Offline
Post at 4-7-2008 18:14  Profile | Blog | P.M. 
Olen koettanut pitää järjestyksen. Ja yritänkin laittaa samasta paikasta ladatut samaan kansioon. Joskus tulee sitten ladattua vähän jokapuolelta kaikenlaista, tällöin voin laittaa yleisen nimen kansiolle esim. kisat/tarina/meikit. Ne on sitten helppo poistaa. Joskus koetin jakaa miesten ja naisten juttuja, mutta eipä tuosta tullut mitään. Niinpä ne nykyään on sekaisin yhdessä. Olishan se hienoa jos jokainen juttu olisi siististi järjestyksessä, mutta ei aina jaksa

I stop complaining. Every day is a good day. Except Monday.
mizyka
Newbie
Rank: 1

UID 390
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 3
Reading Access 10
Registered 9-9-2008
Status Offline
Post at 10-9-2008 17:32  Profile | P.M. 
Mulla on tälläset kansiot: "Erilailla käyttäytyvät tavarat", "Hackit", "Hiukset", "Korvaavat", "Kosmetiikka ja genetikka (& asusteet yms)", "Tavarat", "Miestenvaatteet" ja "Naistenvaatteet".
Mutta tuo järjestys kyllästyttää ja raivostuttaa, joten sitten kun joudun poistamaan/poistan tms. ladattuni, laitan ne latauspaikan mukaan ja siel vielä aihepiirin mukaan. Eli esim "Modi", "TSR" ja "Peggy" ja sit siel laitan esim. "Modi"ssa vaikka "Hackit", "Tavarat" jnejnejne.

[ Last edited by  mizyka at 10-9-2008 17:36 ]
Elisabeth (Lizzy)
Administrator
Born to Travel

Parikilpailun voitto  
UID 71
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 743
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Tampere
Status Offline
Post at 10-9-2008 19:23  Profile | Blog | P.M. 
Itse laitoin nyt uusiksi kaiken ja downloads-kansiossa tuntuu olevan miljoona kansiota. On siis ensiksi pääkansiot:
Default, Sisustus, Hiukset, Vaatteet, Tontit, Hackit & muut, Tapetit&Lattiat, Kauneus, Genetiikka.
Noihin sitten eroteltu latauspaikan ja itse ladatun mukaan. Esim. Genetiikka -> ModtheSims - Bruno - Huulipunat.

Elä unelmaasi

TomppaJr
Sim
Rank: 2

UID 391
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 98
Reading Access 10
Registered 14-9-2008
Location Porvoo
Status Offline
Post at 25-10-2008 10:23  Profile | P.M. 
Hyvin monimutkainen synsteemi jota nyt valaisen teille:

Itse Downloads-kansio: Sensuurinpoistosydän ja sitten neljä jotain outoa packagea. Siellä on tällaiset kansiot: Ei tietoa, eläimet (siis ne koriste-eläimet), ennen pienennystä (kohta tuosta lisää), hackit, hiukset, korvaavat (jossa alikansiot ihot (jossa alikansio hedelmöitysteknikko), Silmät, Muut ja Vauvajutut (eli korvaava vauva-asu ja tuttipullot)), lattiat, seinät ja maastot, OMSP (KLIK), Ostovalikko ja rakennusvalikko, ruoat, Simin ulkonäkö, mutta ei hiukset, simit, talot, vaatteet.

Ennen pienennystä-kansio: Tänne kansioon tungen kaikki ladattavat ennen kuin pienennän ne "The comprezzorizer!":lla. En nyt jaksa etsiä sitä linkkiä, loydätte sen kuitenkin radolan muut sims-sivut kohdasta, siellä on joku "downloads-kansio pienenee tällä" tjm. Mutta tästä kansiosta: Ei se toki ole mikään sekamelska vaan sekin on tarkasti järjestetty alikansioiden avulla (hackit, hiukset, Lattiat seinät ja maastot, muuta, Ostovalikko ja rakennusvalikko, simin ulkonäkö mutta ei hiukset, vaatteet, ruoat, talot, simit).

Epäilen vahvasti ettei kukaan muu osaisi käyttää downloads-kansiotani kuin minä eikä takuulla kukaan edes tajunnut sepustuksestani mitään...

Garfield rock!
Nakanaka
Super Moderator
Rank: 8Rank: 8

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   2. naiskisan voitto  
UID 158
Digest Posts 0
Credits 0
Posts 851
Reading Access 150
Registered 26-9-2007
Status Offline
Post at 25-10-2008 13:19  Profile | Blog | P.M. 
Minä yritän pitää kansion järjestyksessä.. Periaatteessa mulla on kansiot nimetty tekijän mukaan, mutta joistakin paikoista tulee ladattua sekä esim. vaatteita että hiuksia, tällöin tekijäkansio sisältää liudan alikansioita esim. Peggyn kansiossa mulla on erikseen naisille alikansio joka sisältää kansiot hiuksille ja vaatteille, sama juttu miehillä.
Huonekalujen suhteen olen järjestelyfriikki.. Mulla on siis kansiot edelleen tekijöiden mukaan ja sitten alikansiot eri huoneille. Keittiöille omansa, olohuoneille omansa, kylppäreille, makuuhuoneille jne.

Meikeillä on oma kansionsa, niitä ei ole sen kummemmin eritelty tekijän mukaan, paitsi jos on jonkun tietyn tekijän meikkejä paljon mistä eniten tykkään ja mitä eniten käytän. Esimerkiksi Brunolle ja Barcelonistalle on omat kansionsa tuolla.

Silmille ja ihoille olen alkanut tehdä omia kansioita, ärsyttää joutua etsimään aina uudestaan samojen ihojen tekijöitä jos joku kysyy tms.
Defaultit ovat omissa kansioissaan, tietysti. Muuten ne häviää muiden joukkoon ja pitäähän ne saada vaihdettua helposti jos on tarvis.

Seinillä ja lattioilla on oma "Walls & Floors" kansionsa, samaten löytyy "Plants" ja taitaapa olla "Animals" -kansiokin mistä löytyy tällä hetkellä vain heppasia.
Taloille on oma kansionsa, jossa alikansiot tekijän mukaan tai latauspaikan mukaan (esim. on Plasticbox ja sitten TSR).

Mitäs vielä.. NIIN! Sitten on tietysti kansio "Miscellaneous" mihin ymppään kaiken enemmän ja vähemmän ylimääräisen, eli irrallisia sisustustarvikkeita löytyy tuolta tosi paljon.

Ilmaiset ja donation kamat ovat tietysti omissa kansioissaan, esim hiuksissa on omat kansionsa maksullisille ja ilmaisille.

Ja sitten on tietysti pääkansiossa irrallaan hirmuinen määrä tavaraa mitä on tullut purettua silloin kun on laiskottanut enkä ole jaksanut alkaa erikseen noita eri paikkoihin purkamaan. Sieltä löytyy tällä hetkellä viimeisimpiä lataamiani Peggyn ja Rosen hiuksia, Modista ladattua roinaa jos jonkinmoista, ihoja yms. Pitäisi joku päivä jaksaa laittaa oikeisiin paikkoihin.

I love deadlines. I especially love the whooshing sound they make as they fly by.
~Douglas Adams, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Tiina
Administrator

Sisustus-/rakennuskilpailun voitto   Teinikilpailun voitto   Naiskilpailun voitto   Mieskilpailun voitto  
UID 70
Digest Posts 1
Credits 10
Posts 1679
Reading Access 200
Registered 13-9-2007
Location Lapland
Status Offline
Post at 31-10-2008 22:30  Profile | Blog | P.M. 
Järjestysfriikki olen minäkin, en ihan äärimmäisyyksiin mene mutta aika pitkälle.

Ensin on lajiteltuna eri asiat kansioihin, tyyliin Hiukset, Meikit, Silmät, Ihot, Tavarat jne... Niiden sisällä on sitten kansioituna sivustojen mukaan, Esim. Hiukset > Rosesims (ja mulla myös donationit ja ilmaiset on kansioituna erikseen).
Seuraava kansio sitten riippuu ihan siitä, minkä tyyppinen ladattava on kyseessä. Jos hiukset, niin olen kansioinut ne nimien mukaan tyyliin hair0001, hiuksiin tykkään vielä liittää sen kuvankin mukaan.
Jos kyseessä on vaikkapa vaatteet, olen ensin tehnyt kansiot sukupuolille ja ikäryhmille, niiden sisään sitten kansiot: arkivaatteet, alusasut, juhlavaatteet jne.

All times are GMT+3, the time now is 5-12-2008 02:55

Clear Cookies - Contact Us - Sims2suomikisat - Archiver - WAP