Jeanie Stockery
24v
Vaatesuunnittelija
Dublin, Irlanti

Terkkuja täältä Irlannista! Olen siis 24 vanha naikkonen suoraan Dublinista, ja suunnittelen vaatteita ammatikseni. Vastahan minä pari kuukautta sitten sain vihdoin opinnot loppuun, mutta aika hyvin menee jo! Kotinani minulla on piskuinen, viiden huoneen talo, joka pitäisi jakaa viellä kämppikseni Damienin kanssa. Damien ja minä olemme tunteneet aina 8-vuotiaista asti, eli siitä lähtien, kun Damien Australiasta tänne Irlantiin muutti.
Ilman Damienin kehotusta en varmasti olisi tähän kilpailuun edes osallistunut. Minä kun tuppaan olemaan semmoinen poikatyttö. Olen joskus hyvin hartaasti toivonut pääseväni malliksi, ja lähetellyt erääseen mallitoimistoon joskus jatkuvasti kuviani. Ei kyllä yksikään kuva kelvannut, koska ulkonäössäni ei heidän mielestään ollut jotakin. Olisivat kyllä voineet suoraan sanoa että rautani ja silloiset jenkkakahvat häiritsivät.. No mutta tässä ollaan! Rautojakaan minulla ei siis enään ole, ja kiloja on tippunut todella runsaasti. En kyllä erityisemmin ulkonäöstäni välitäkkään, vaikka rakastankin peilin edessä kävelyä ja poseeraamista.

Vaatetukseni on usein hyvin poikamaista, sillä en oikein osaa valita yhteensopivia asusteita. Kuulostaahan se hieman hassulta, kun vaatesuunnittelijakin olen. Pukeudun siis yleisimmin johonkin kuvattomaan, löysään t-paitaan ja johonkin rikkinäisiin perusfarkkuihin. Välillä tosiaankin harmittaa, että minulla ei ole ketään auttamassa pukeutumisen kanssa. Minulla ei ole viellä koskaan, ei koskaan, ollut kunnon poikaystävää, joka luultavasti johtuukin juuri pukeutumisestani. Harrastan maalaamista, viulunsoittoa ja autojen tuunausta.
Olen aina äänessä, joka todella paljon joitakin häiritseekin, varsinkin kun pelkkä puhumisenikin on lähes huutamista muiden korviin. Olen suurimmalti osalti vapaa-aikanani kotona, ja joko tuunaan autoa tai teen ylitöitä. Kuten on jo varmasti tuhannesti käynyt selväksi, minä olen hyvin poikamainen, ja niin on myös luonteenikin. En pelkää lähes mitään, ja hulluuttakin löytyy. Osaan ajatella kaikesta huolimatta myös järkevästi.
Lähdin kisaan mukaan luultavasti juuri sen takia, että rakastan poseeraamista sun muuta sellaista.
Onhan se vaatesuunnittelijankin ura toki hienoa, mutta sillä juuri ja juuri saa viikon ruokarahat kasaan.
Tuskin minua enempää jaksatte kuunnella, mutta kyselkää toki lisää, jos kiinnostaa.